Розпізнає дані різних типів і наводить їх приклади.
Оцінює істотність/ важливість/ необхідність/ адекватність інформації в контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми.
Пояснює схеми і діаграми систем реального і віртуального світу.
Бере участь у спільному проєкті (онлайн та оф-лайн) із створення інформаційних продуктів для реалізації власних і суспільних інтересів.
Описує власну діяльність і набутий досвід під час створення інформаційного продукту.
Використовує дані різних типів (принаймні трьох з наведених: текстові, графічні, числові, мультимедійні) для створення інформаційних продуктів.
Формулює власні потреби і вимоги до цифрових інструментів і можливих технологічних рішень.
Пояснює важливість дотримання принципів академічної доброчесності та авторського права в інформаційній діяльності.
Інформація, дані, повідомлення.
Види інформації, способи подання, форми представлення.
Перетворення видів та форм представлення інформації.
Поняття про кодування інформації.
Інформаційні процеси та системи.
Об'єкти, їх властивості та значення властивостей. Класифікації об'єктів
Модель як інструмент для дослідження. Причинно-наслідкові зв'язки
Інфографіка. Мультимедія.
Інформаційні технології та їх розвиток. Інформатика. Цифрова компетентність.
Побудова схеми взаємозв’язків між поняттями інформація, повідомлення, дані, інформаційна система, інформаційний процес.
Порівняння способів подання повідомлень: текстовий, графічний, звуковий, відео, умовні жести та сигнали, комбінований.
Порівняння повідомлень, поданих різними способами.
Перетворення повідомлень із застосуванням різних способів подання та форм представлення інформації.
Кодування та декодування інформації за заданими правилами.
Визначення інформаційних процесів, що відбуваються при роботі з різними пристроями.
Визначення властивостей об'єктів, а також об'єктів за заданими властивостями.
Здійснення класифікації об'єктів.
Створення найпростіших моделей об'єктів та процесів, визначення істотних властивостей об'єктів та інформації, що є надлишковою для розв’язання задачі.
Встановлення причинно-наслідкових зв'язків, побудова висновків на їх основі.
Формулювання запиту на дослідження об’єкта, процесу, явища.
Ведення щоденника дослідження.
Визначення потреби та збір чи отримання даних для підготовки інформаційних повідомлень.
Порівняння, аналіз, оцінювання та узагальнення даних, інформації, ідей та медіа-повідомлень для реалізації власних і суспільних інтересів.
Пропонування ідей, підходів, інструментів та дій в контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми.
Візуалізація інформації з використанням різних засобів (діаграми, схеми, таблиці, карти знань тощо)
Інтерпретація, формулювання висновків, прийняття рішень на основі аналізу даних, представлених з використанням інфографіки.
Створення інформаційного продукту з поєднанням даних різних типів, в тому числі отриманих з різних джерел.
Визначення сфер людської діяльності, пов’язаних з інформатикою та інформаційними технологіями.
Визначення власного рівня цифрової компетентності, побудова траєкторії розвитку та її візуалізація.