Структура за темами

  • У третьому класі Нової української школи інформатика є окремим предметом освітньої програми. Водночас, запропоновані інформатичні теми продовжують тримати паралельні зв'язки з курсом "Я досліджую світ". Так, для теми подорожей наскрізним поняттям є навігація та переміщення (гіперпосиланнями у мережі інтернет, чи між папками на своєму комп'ютері), а для теми приховані можливості речей - віртуальна і доповнена реальність, будова цифрових пристроїв. 

    Подані нижче матеріали містять методичні коментарі та описи вправ, а самі уроки можуть використовуватись для звичайного, змішаного чи дистанційного навчання.

  • Пошуки і знахідки. Цифрові пристрої

    Якщо в 2 класі ми використовували базові прийоми контрольованого пошуку, то в цьому розділі спробуємо самостійний. Для початку раджу скористатись обмеженою версією пошукової системи: менше кнопок, очікувані результати, обмежена пошукова база. Після того, як обговоримо нюанси оцінювання знайденої інформації - можна переходити до режиму менших обмежень: існують налаштування безпечного пошуку, які мають бути увімкнені на всіх пристроях, якими користуються діти https://support.google.com/websearch/answer/510).

    Отож, на першому уроці цього розділу вчимося підбирати ключові слова, шукати, і знаходити.

    Другий урок присвячено авторському праву та в принципі авторству того, що ми знаходимо в Інтернеті. З одного боку, автора потрібно знати, щоб засвідчити його авторство, а з іншого - ще й для того, щоб могти оцінити якість інформації. Вправа допомагає зрозуміти, що відрізнити правдиву і неправдиву інформацію може бути зовсім непросто, але не це означає, що можна цим знехтувати.

    Третій урок - про розрізнення правди й омани в текстах чи картинках. У якості вправ пропоную скласти перелік правдивих і неправдивих цікавинок, й укласти його стікерами, чи електронно padlet.comen.linoit.com чи flinga.fi. І переконатись, що вчитись варто, щоб розпізнавати неправдиву інформацію серед всього, що є в Інтернеті і не тільки 

    До цієї теми пропоную виконати кілька вправ з посібника Медіаграмотність у початковій школі: посібник для вчителя / Волошенюк О. В, Ганик О. В., Голощапова В. В, Дегтярьова Г.А, Іванова І. Б., Кожанова А. Ю., Пиза Г. Ю., Шкребець О. О, Янкович О. І. / За редакцією Волошенюк О. В., Іванова В. Ф. – Київ : ЦВП, АУП, 2018 — 234 с. http://medialiteracy.org.ua/mediagramotnist-u-pochatkovij-shkoli-posibnyk-dlya-vchytelya/


    Наступний блок - цифрові пристрої. Шукаємо відповіді на питання: які є цікаві цифрові пристрої, де вони застосовуються і навіщо? Можна побудувати розмову на основі презентації, є також гарна книжечка "Сучасні девайси". Також пропоную спробувати скласти паперовий комп'ютер (завдання з книги "Пригоди у країні програмування").

    На другому занятті говоримо про програмне забезпечення, яке "оживляє" всі ці пристрої. Той факт, що пристрій може виконувати різні програми - можна порівняти із тим, що людина може виконувати різні професійні обов'язки. Оскільки далі в нас тема про графіку, пропоную розглянути програми/сервіси для роботи з графічними об'єктами. Проте, можна зупинитись і на інших програмах, якщо бачите доцільність.

    І третє заняття присвячене віртуальній та доповненій реальності. Для цього потрібен хоча б один пристрій з камерою (смартфон або планшет) з встановленим безкоштовним додатком.