Section outline

  • Тема "Алгоритм" синхронізована з темою "Чарівні перетворення" курсу "Я досліджую світ", оскільки перетворення відбуваються за певними алгоритмами.

    План дій. Поняття алгоритму. Алгоритми і виконавці (Фокус, чудо чи алгоритм?). Попереднью темою було перетворення інформації з одного виду в інший, тож зручним переходом до нової теми буде розмова про алгоритми, які можна подавати різними способами, зокрема для різних виконавців. Навіть фокус - це послідовність дій! У презентації наведено математичний "фокус", можна спробувати описати й інші фокуси за таким алгоритмом.

    Логічне слідування (Якщо потрібен певний результат, то що для цього потрібно зробити?). У цій темі розглянемо поняття логічного слідування та наслідків тих чи інших дій (команд).

    А також - "створимо" власного динозавра, орієнтуючись на його опис. Наприклад:
    Якщо сьогодні сонячно то в динозавра – два вуха, інакше – чотири;
    Якщо вчора йшов дощ, то намалюй динозавру ріжки;
    Варто додати власні "правила" малювання за схемою "Якщо - то".
    Малюнок можна виконувати як на папері, так і в графічному редакторі (Paint / Word чи іншому доступному).

    Пошук пропущених дій в знайомій послідовності (Які суперсили існують сьогодні? Як оживити динозавра?). У цій темі шукаємо пропущені дії чи об'єкти, виправляємо помилки в алгоритмі, знаходимо закономірності. А також пробуємо "оживити" динозаврів у проєкті в середовищі Scratch. Адже програмування - це сучасна суперсила! 

    Програмний засіб Pilas Bloques для навчання програмування дітей молодшого шкільного віку https://dl.orangedox.com/GKy5Y558jQ9ttCIVSe Онлайн: https://pilasbloques.rozh2sch.org.ua/#/libros

    У тематичному блоці "Моделі", спершу - про істину/хибність і можливість подання відповіді різними способами. Зокрема, за допомогою лампочки, яка включена/виключена. Пропоную спробувати зробити міні-модель електричного пристрою (не лякайтесь одразу, бо то насправді не складно і цікаво  ). Проте, у презентації достатньо й інших діяльностей.

    Далі - працюємо в Scratch, створюючи модель руху Сонця (день: місто освітлене, ніч - Сонце сідає, місто темніє). Для цього даю заготовку, на випадок, якщо відчуваєте, що учні повністю проєкт не створять самі.

    Третє - віртуальні моделі, подано приклади в різних варіантах, оберіть ті, які краще підходять під Ваші умови і техніку: для демонстрації, обговорення, дослідження, з'ясування переваг/недоліків.