Порівняння текстів з оманливою та правдивою інформацію
Очікувані результати навчання
4 ІФО 1-1.2-3 - знаходить інформацію, що підтверджує чи спростовує просте твердження
4 ІФО 1-1.4-1 - розрізняє істинні та хибні висловлювання
Проблемні питання
Чи все правда, що написано в Інтернеті?
Навіщо вчитись, якщо все можна знайти в Інтернеті?
Презентація
Цей урок - про розрізнення правди й омани в текстах чи картинках. На слайдах наведені фото з голандського парку Мадуродам, де створена збірка мініатюрних будівель «Голландія в мініатюрі». Тому ворона - цілком правдиво така велика на тлі палацу. Для підтвердження - інші фото з того парку, і його ж можна погуглити з учнями.
У якості вправ пропоную скласти перелік правдивих і неправдивих цікавинок, й укласти його стікерами, чи електронно padlet.com, en.linoit.com чи flinga.fi
І переконатись, що вчитись варто, щоб розпізнавати неправдиву інформацію серед всього, що є в Інтернеті і не тільки
Вправи
5 запитань до тексту, щоб визначити його правдивість (http://blog.ed.ted.com/2017/01/12/how-to-tell-fake-news-from-real-news/):
1) Хто це написав? (якщо невідомо - то це підозріло)
2) Які підтвердження наводяться? (якщо це неоднозначне питання - має бути кілька джерел)
3) Коли це опубліковано? (якщо це останні новини - то варто це перевірити)
4) Де це опубліковано? (повідомлення ЗМІ з перевіреною репутацією більш надійні)
5) Які відчуття це провокує? (фейкові новини провокують сильні емоції)
Запропоновано вправи з посібника Медіаграмотність у початковій школі: посібник для вчителя / Волошенюк О. В, Ганик О. В., Голощапова В. В, Дегтярьова Г.А, Іванова І. Б., Кожанова А. Ю., Пиза Г. Ю., Шкребець О. О, Янкович О. І. / За редакцією Волошенюк О. В., Іванова В. Ф. – Київ : ЦВП, АУП, 2018 — 234 с. http://medialiteracy.org.ua/mediagramotnist-u-pochatkovij-shkoli-posibnyk-dlya-vchytelya/