Section outline

  • Блок "Текст" предметно зосереджений на навичках роботи з клавіатурою, тож варто звернути увагу на різні групи клавіш, пригадати перемикання між мовними режимами, комбінації клавіш тощо. Слід спонукати учнів друкувати обома руками, і бажано усіма пальцями - проте, реалістично, цього неможливо досягнути виключно на уроках інформатики. Це вміння потребує значної практики, і при цьому обов'язково слід слідкувати за поставою та положенням рук при роботі з клавіатурою (на комп'ютері, ноутбуці чи планшеті/смартфоні). Існують програми, в яких можна відпрацьовувати ці вміння, проте можна й просто друкувати тексти чи повідомлення до тем, які вивчаються на інших уроках. Наприклад, https://www.ratatype.ua/ https://www.typingstudy.com/uk-ukrainian-2/ http://klavisha.net/download.html https://typetastic.com/learn2.html
    Важливо: слідкувати за поставою та положенням рук при роботі з клавіатурою. 
    Додаємо зображення до текстів (можна ці зображення шукати в Інтернеті, можна брати із локальних заготовок). Можна скористатись будь-яким доступним програмним середовищем, яке підтримує додавання до тексту зображень та таблиць: Microsoft Word, Google Документи, OOo4Kids Writer, Libre Office Writer тощо. Можна також працювати в редакторі презентацій (зменшуючи таким чином кількість різних програмних засобів, з якими працює учень, не зменшуючи спектру набутих навичок).
    Доповнюємо таблиці, аналізуємо табличну форму подання інформації, прогнозуємо вміст клітинок та формулюємо закономірності табличного шаблону.

    На першому занятті блоку "Графіка" учні вчаться працювати з графічними примітивами (базовими геометричними фігурами), з яких складаються зображення. Інструментальним засобом я обрала Google-Малюнки. Це жодним чином не обмежує, якщо є бажання/можливість використати інші графічні інструменти: Paint, TuxPaint, може бути графічний редактор з PowerPoint чи інші програмні засоби

    Для практичного завдання пропоную намалювати прапор: України, іншої країни, прапор класу чи родини. Можна також продовжити "гратися" з Quiver (намалювати прапор на папері та "оживити" його у доповненій реальності - лінк на роздруківку є на сайті).

    На другому занятті - складемо Великодній кошик та додамо напис-привітання з Великоднем. Можна альтернативно/додатково - скласти, наприклад, календар погоди за тиждень, додаючи написи (день тижня, температура тощо).
    Важливо наголосити на понятті декомпозиції (не обов'язково її так називаючи  ), тобто можливості вирішення складних задач шляхом розбиття їх на менші складові.

    Третє завдання - створення кадрів історії, коміксу, мультика. Дуже варто, щоб учні склали спільну історію разом. Тобто учні готують кожен окремий слайд/слайди, а вчитель збирає разом (наприклад, у презентацію чи на спільну дошку padlet чи flinga). Це завдання підводить до наступної теми - створення презентацій.


    Перший урок останнього блоку - знайомство з редактором презентацій, режимом доповідача та показу слайдів. Варто згадати про те, що проекти зазвичай передбачають співпрацю багатьох учасників у різних ролях, зокрема й доповідача/доповідачки. Електронна презентація - один із способів допомогти у представленні результатів роботи.
    Пропоную готову презентаці, на якій можна розглянути складові презентації, слайдів, режими створення та показу презентації, а також спробувати себе в ролі доповідача.
    Другий урок - безпосередньо створюємо презентацію. Тема - відповідальна поведінка онлайн. Можна створити фотоальбом (його доцільно робити в PowerPoint), але якщо працюєте в іншому програмному засобі (Google-Презентації, наприклад), то можна просто додавати зображення і тексти до них. У моїй презентації є кілька базових правил взаємодій онлайн, додаю папку із зображеннями, які можуть спонукати до власної творчості на цю важливу тему. Також додаю лінк на мультик про кібербулінг, і посібничок про кібербулінг для дітей.
    Презентація учня має бути короткою, буквально 2-3 слайди. Можна їх потім скомбінувати у спільну презентацію.

    І останній урок - планування і створення презентації, наприклад про плани на літо, або підсумки навчального року, що минає. Знову ж, можна зробити спільну, і повернутись до неї наступного року у вересні. Також добре було б показати свої презентації одні одним, наприклад в малих групах в zoom. Або обмінятись відео показів презентацій.