Структура за темами

  • У третьому класі Нової української школи інформатика є окремим предметом освітньої програми. Водночас, запропоновані інформатичні теми продовжують тримати паралельні зв'язки з курсом "Я досліджую світ". Так, для теми подорожей наскрізним поняттям є навігація та переміщення (гіперпосиланнями у мережі інтернет, чи між папками на своєму комп'ютері), а для теми приховані можливості речей - віртуальна і доповнена реальність, будова цифрових пристроїв. 

    Подані нижче матеріали містять методичні коментарі та описи вправ, а самі уроки можуть використовуватись для звичайного, змішаного чи дистанційного навчання.

  • Інтернет. Інформація

    Тема "Інтернет" йде паралельно до теми "Подорожуємо і відкриваємо світ", спільними поняттями тут є навігація, карта подорожі, схема переміщення і т.п. Говоримо про поняття комп'ютерної мережі, веб-адресу, а також про збереження інформації у файлах та папках на комп'ютері (продовжуючи з поняттям адреси чи шляху до файлу). Терміни, які з'являються в процесі такого обговорення не потрібно вивчати як визначення, але варто пояснювати на доступному рівні та знайомих прикладах (тим більше, що багато із цих слів можуть бути цілком знайомими третьокласникам, з мого досвіду). Також гарна нагода обговорити, як дотримуватись порядку (і правил безпеки) при роботі з комп'ютером, впорядковувати файли у папках (групуючи об'єкти за різними принципами).

    У тематичному блоці "Інформація" (синхронізована з темою "Між минулим і майбутнім" курсу "Я досліджую світ", оскільки інформація може передаватись і з минулого в теперішнє, і в майбутнє, і ще з нею можна робити багато цікавих речей) ми повторюємо поняття інформації та її ролі у житті людини, знайомимось із пристосуваннями, які існували для роботи з інформацією раніше і тепер. Про події минулого і те, яким чином ми отримуємо інформацію про них, ми згадували у 2 класі в темі "Способи пізнання", можна повернутись до тих діяльностей, які, з певних причин, були не охоплені минулого року.

    Далі ми розглядаємо способи подання повідомлень, і обираємо той спосіб, який у тій чи іншій ситуації є кращим (наводячи аргументи). Також можна подавати одне і те ж повідомлення різними способами (наприклад, текстом та малюнком), і порівнювати отриману інформацію та зусилля, необхідні для створення повідомлення.

    Можна попрактикувати подання повідомлень різними способами. Наприклад, це може бути вправа із зображення тваринок з картинок - жестами та мімікою. Або у текстовому вигляді (у будь-якому доступному редакторі: Блокноті, Word, Writer тощо) описувати веселих монстриків.

    У цій же темі розглядаємо інформаційні процеси, і називаємо дії, які ми виконуємо з інформацією у різних обставинах і різними пристроями.