Section outline

  • Питання, які поєднують тему "Способи пізнання" курсу "Я досліджую світ" та пропоновані інформатичні теми:

    • Як я сприймаю інформацію?
    • Як я можу дізнатися про події минулого?
    • Що допомагає мені досліджувати?
    • Як відрізнити фантазії / вигадки та реальність?

    Розпочинаємо тему з обговорення того, навіщо людині інформація, і як вона її може отримати. Можна спробувати (в)пізнавати предмети різними органами чуття,  а також за відсутності деяких із них: наприклад навпомацки розпізнати іграшку чи фрукт. Можна спробувати передати інформацію іншій особі (щоб вона її сприйняла) різними способами та кодуваннями. Можна згадати про особливі способи подання інформації для людей з обмеженими можливостями.

    Наступний блок стосується отримання інформації про минуле (наприклад у різноманітних музеях, але не тільки - скористайтесь інтерактивним плакатом). Доречно поговорити про різні способи зберігання інформації (історично, зараз, і, можливо, пофантазувати про майбутні технології). Можна скласти часову шкалу подій, знайти інформацію про події поточного дня у минулому (продемонструвавши ще одне джерело інформації, яке, можливо, було незнайоме раніше - Вікіпедію).

    Цифрові технології загалом - використовуються для роботи з інформацією людьми різних професій та занять. Вони допомагають отримувати, передавати та обробляти інформацію у різних ситуаціях: табло аеропорту, карта місцевості, прогноз погоди, віртуальні бібліотеки моделей тощо. Принагідно можна поміркувати, які обмеження мають ці інформаційні моделі (враховуючи, що на цьому етапі варто зосереджуватись на суті понять, а не термінах).

    Ну і, отримуючи інформацію, варто пам'ятати, що не завжди вона є достовірною, вчасною і т.д.  Можна розглянути кілька прикладів правдивих і неправдивих тверджень (і спільно знайти різні способи позначення істиності), текст з фантазійним описом ромашок, і текст з більш науковим описом берези. Пропонується вправа, у якій учні змінюють повідомлення з хибного на істине. А також поміркувати про те, що деякі повідомлення означають різне для різних людей у різних обставинах. За можливості - розглянути віртуальну модель динозавра, і спільно подумати над її реалістичністю, правдивістю, достовірністю.