Section outline

  • Питання, які поєднують тему "Зміни" курсу "Я досліджую світ" та пропоновані інформатичні теми:

    • Які зміни відбулися? 
    • Які причини змін? 
    • Які зміни залежать від мене, а які не залежать?

    Зокрема, для того, щоб побачити, зафіксувати зміни - потрібно мати опис попереднього і поточного станів. По суті, це означає визначення властивостей та значень властивостей певних об'єктів (вводити цю термінологію - не обов'язково, головне - працювати із сутністю понять). Таким чином, ми говоримо про основні поняття інформатики, спираючись на спостереження змін, які відбуваються навколо та спостерігаються учнями 2 класу (повторюючи те, як же ми сприймаємо інформацію - за допомогою різних органів чуття).

    Також це нагода обговорити події, дії, які приводять до змін - вводячи поняття команд, інструкцій, що є пропедевтикою алгоритмізації та програмування. Можна практикуватись у складанні історій, або визначенні помилкових чи пропущених дій у наданій послідовності, відтворювати зображення за інструкціями тощо.

    Практична частина цього блоку передбачає роботу з клавіатурою, яка, власне, дозволяє змінити порожній аркуш паперу на заповнений текстом. Ми можемо змінити мову введення, надрукувати велику чи малу літеру, але ми не можемо змінити, наприклад, функції кнопок, щоб вони друкували інші літери, ніж на них зображено. Експериментуємо з друкуванням тексту, виправляємо помилки у підготованих текстах, використовуємо клавіатуру і будь-який доступний текстовий редактор для того, щоб фіксувати відповіді на питання, або виконувати інші навчальні завдання.


    * Ви можете зауважити, що в межах першої теми не передбачено типового для інформатики "Інструктажу з безпеки життєдіяльності". Це не означає, що його не потрібно проводити. Безумовно, коли учні вперше потрапляють у кабінет інформатики - слід обговорити правила безпечної поведінки та продуктивної спільної роботи. Проте відводити на це цілий урок - не доцільно. Значно краще повернутись до цього питання дещо пізніше, коли накопичиться певний досвід дотримання і недотримання (будьмо реалістами усміхаюсь ) цих правил. У такому разі ви зможете не просто встановити наперед визначені правила, а сформувати їх спільно з класом, базуючись на досвіді та реальних ситуаціях.