Алгоритми з розгалуженням (Проєкт "Словник")
Очікувані результати навчання
4 ІФО 2-2.2-2 формулює очікуваний результат виконання створеної програми для різних початкових даних / сценаріїв роботи програми
Проблемні питання
Користувач може щось змінювати в програмі, чи лише програміст?
Які умови можуть виконувати спрайти?
Як перевірити свої знання за допомогою Scratch?
Презентація
Вправи
Наприкінці пропоную ще одну ідею практичного проєкту з використанням конструкції розгалуження. Це перевірка знань англійських слів, пов'язаних з зимою.
Скретч (чи інший персонаж) задає питання щодо значення слова - і потрібно ввести з клавіатури переклад цього слова українською. Якщо введено правильний переклад, то Скретч говорить "Правильно", інакше "Ні" і повідомляє очікуваний правильний переклад.
За бажання можна додати розширення Scratch (у версії 3.0 вони знаходяться внизу під усіма групами інструментів) - зокрема Текст у мову (це дозволить озвучувати англійські слова, на жаль це недоступно для української мови), а також Переклад (можна перекладати ті слова, які користувач ввів, як неправильну відповідь). Нижче наведено приклад реалізації проєкту з цими розширеннями: https://scratch.mit.edu/projects/456194228
У разі роботи з робототехнічними пристроями, можна запрограмувати перевірку, наприклад, підключення Codey до Rocky (і відповідну реакцію "посмішка" якщо так чи "сум" якщо ні); або перевірка струшування (і реація "ох-ох" якщо так, і "вау" якщо ні. Або навпаки )