Використання логічних висловлювань з І АБО НЕ (Проект "Експеримент")
Очікувані результати навчання
4 ІФО 2-2.1-5 формулює логічні висловлювання з конструкціями «не», «і», «або»
Проблемні питання
Так і не так, чи не так?
Презентація
Вправи
На цьому занятті практикуємось складати висловлювання з словами І, АБО, НЕ, які є основними логічними операціями. Важливо навчатися розпізнавати ці операції, як у повсякденних фразах, так і щодо чисел чи інших абстракцій.
Можна обмежитись роботою з інтерактивними вправами середовища learningapps, або підготувати для учнів заготовку з можливістю перетягувати елементи на діаграмі Вена, чи розфарбовувати фігури (наприклад, шестикутники). Наприклад, таке завдання можна виконувати на слайді презентації чи у Google-малюнках, чи у програмі Paint.
При виконанні класифікацій та обґрунтуванні своєї думки важливо практикувати різні способи називання приналежності об'єкту до певної групи, з використанням слів І, АБО, НЕ.
Заохочуйте учнів пропонувати власні варіанти класифікацій, і загалом - способи подання інформації (наприклад, про те, що хтось любить чи не любить футбол у формі "галочки" чи знаку "лайк" тощо).
У пропонованому проекті Scratch три інструменти звучать лише за виконання умов із конструкціями І, АБО, НЕ (задіяні вказівник миші, стрілки вгору та вниз). Потрібно поекспериментувати (і проаналізувати код https://scratch.mit.edu/projects/470167073/ , за бажання), щоб добитися звучання усіх трьох інструментів. Важливо проговорювати свої дії - що саме ми зробили, щоб зазвучала гітара/барабан (звертаючи увагу на використання слів І, АБО, НЕ)?
Можна доповнити проект додатковими інструментами, для яких придумати власні умови (бажано з І, АБО, НЕ).
Зі звуком цей проект, звісно, цікавіший Проте спеціально для випадків роботи без навушників - інструменти змінюють розмір при звучанні.