Структура за темами

  • У другому класі інформатика є частиною інтегрованого курсу "Я досліджую світ". Для учнів початкової школи розподіл понять за шкільними предметами не є очевидним, і частіше вони сприймають навколишні явища цілісно. Тож введення нового предмету навчання і вивчення має відбуватись на основі вже знайомих структур. Тому в другому класі пропоную розглядати інформатичні теми у прив'язці до тем курсу "Я досліджую світ", і саме за цими великими темами згруповано навчальні ресурси цього курсу. Водночас, можна вибудувати й інші траєкторії, проводячи інші аналогії та орієнтуючись на інші змістові блоки. Варто лише слідкувати за охопленням всіх відповідних результатів навчання освітньої програми. Зверніть увагу, що до багатьох уроків пропонується кілька видів діяльності, з-поміж яких можна обирати ті, які краще підійдуть конкретному класу.


    Цей дистанційний курс призначено здебільшого для вчителів, батьків, інших дорослих, які супроводжують навчання учнів 2 класу. В курсі наведені очікувані результати навчання, презентаційні матеріали, завдання та вправи, проте немає докладних інструкцій щодо їх виконання. Для учня 2 класу буде складно самостійно скористатись цими матеріалами - потрібна підтримка дорослих із налаштуванням відповідних програм, збереженням файлів з результатами роботи, підключенням пристрою до мережі інтернет тощо. 


    В ідеалі учні мали б робити всі онлайнові інтерактивні вправи індивідуально. Але цілком прийнятний варіант, коли це буде фронтальна робота зі спільним обговоренням. Якщо є в кабінеті інтерактивна дошка чи панель - супер, але і просто проектор вирішує цю задачу.
    А от практичні вправи на друкування тексту, створення зображень, роботу з різними програмами - обов'язкова індивідуальна робота учня з ґаджетом. Це може бути планшет, комп'ютер, робота по черзі чи поділ на групи - але точно кожен має власноруч отримати досвід друкування тексту, створення зображень та експериментування з комбінаціями клавіш та пунктами меню.

  • Рух і час

    Питання, які поєднують тему "Рух і час" курсу "Я досліджую світ" та пропоновані інформатичні теми:

    • Як пов’язані рухи та життя людини?
    • Що змушує рухатись персонажів гри?
    • Які команди можна використати для руху?

    Перша основна діяльність цієї теми - розкласти (декомпонувати) складну послідовність рухів та навчити їй партнера. У презентації є відео пальчикового танцю, але не важливо, які саме це будуть рухи. Наприклад, за лінком https://studio.code.org/s/dance/stage/1/puzzle/13 знаходиться проект цьогорічної Години коду, присвячений власне танцям - його не потрібно програмувати, досить запустити і "підглянути" рухи, та й мелодії, які подобаються нинішнім школярикам.

    Друга ключова діяльність - скласти та реалізувати власні алгоритми руху виконавця, наприклад у https://studio.code.org/s/course1/stage/8/puzzle/1

    Якщо швидко впорались, то https://studio.code.org/s/course1/stage/10/puzzle/1

    І третя ключова діяльність - попрацювати роботом BeeBot. В ідеалі було би мати таких роботів у класі, але якщо немає, то досить попрацювати з його моделлю https://scratch.mit.edu/projects/298678985/

    Учням тут потрібно укладати послідовність команд, щоб бджілка дісталась до різних континентів або тваринок. Спочатку стрілочками складаємо програму, а кнопка Go її запускає. При потребі - починаємо заново. Можна організовувати групову роботу, робити "навколосвітні подорожі", рахувати пройдений шлях і т.д.


    Переходом до наступної теми може бути мультфільм "Навігатор":