Структура за темами

  • У другому класі інформатика є частиною інтегрованого курсу "Я досліджую світ". Для учнів початкової школи розподіл понять за шкільними предметами не є очевидним, і частіше вони сприймають навколишні явища цілісно. Тож введення нового предмету навчання і вивчення має відбуватись на основі вже знайомих структур. Тому в другому класі пропоную розглядати інформатичні теми у прив'язці до тем курсу "Я досліджую світ", і саме за цими великими темами згруповано навчальні ресурси цього курсу. Водночас, можна вибудувати й інші траєкторії, проводячи інші аналогії та орієнтуючись на інші змістові блоки. Варто лише слідкувати за охопленням всіх відповідних результатів навчання освітньої програми. Зверніть увагу, що до багатьох уроків пропонується кілька видів діяльності, з-поміж яких можна обирати ті, які краще підійдуть конкретному класу.


    Цей дистанційний курс призначено здебільшого для вчителів, батьків, інших дорослих, які супроводжують навчання учнів 2 класу. В курсі наведені очікувані результати навчання, презентаційні матеріали, завдання та вправи, проте немає докладних інструкцій щодо їх виконання. Для учня 2 класу буде складно самостійно скористатись цими матеріалами - потрібна підтримка дорослих із налаштуванням відповідних програм, збереженням файлів з результатами роботи, підключенням пристрою до мережі інтернет тощо. 


    В ідеалі учні мали б робити всі онлайнові інтерактивні вправи індивідуально. Але цілком прийнятний варіант, коли це буде фронтальна робота зі спільним обговоренням. Якщо є в кабінеті інтерактивна дошка чи панель - супер, але і просто проектор вирішує цю задачу.
    А от практичні вправи на друкування тексту, створення зображень, роботу з різними програмами - обов'язкова індивідуальна робота учня з ґаджетом. Це може бути планшет, комп'ютер, робота по черзі чи поділ на групи - але точно кожен має власноруч отримати досвід друкування тексту, створення зображень та експериментування з комбінаціями клавіш та пунктами меню.

  • Ідеї-винаходи-відкриття

    Питання, які поєднують тему "Ідеї-винаходи-відкриття" курсу "Я досліджую світ" та пропоновані інформатичні теми:

    • Для чого людина робить винаходи? Які винаходи можуть покращити життя мого класу?
    • Яку небезпеку можуть нести винаходи та відкриття?
    • Кому належать винаходи? Чи можу я бути винахідником?

    До першого проблемного питання пропоную учням помріяти та спробувати згенерувати ідеї щодо себе, своїх ближніх та дальніх спільнот, і цифрової в тому числі. Можна переглянути відео, щоб дізнатись, як бачать майбутнє технологій в ролику і порівняти зі своїми найсміливішими мріями. Варто проаналізувати ті технології, які є зараз, і які були раніше (учні могли їх бачити в школі/вдома, з розповідей батьків/дідусів/бабусь). Можна спробувати створити власного робота, із заготовки чи самостійно.

    До другого питання пропоную поговорити про ризики технологічного сміття і його утилізацію, і спробувати дати нове життя, наприклад, компакт-диску. В мережі багато поробок на цю тему, я обрала кольорового ловця снів усміхаюсь

    І третє питання щодо власного винахідництва. Пригадуємо поняття авторства і важливості його дотримання, говоримо про процес творення від проблеми-ідеї до втілення та вдосконалення. Також пропоную створити чарівну паличку. І нехай вона вже допомагає творити інші винаходи ;) За підсумком варто заповнити таблицю і порахувати вартість виробу. Варто врахувати, що покупка деяких матеріалів гуртом значно здешевлює продукт (а дещо й неможливо придбати для створення лише одного екземпляру).