Пошук інформації у різних джерелах
Очікувані результати навчання
4 ІФО 1-1.4-4 знаходить інформацію про нові ідеї і поняття, у разі сумніву шукає підтвердження з різних джерел
4 ІФО 1-1.4-5 визначає джерела, потрібні для підтвердження чи спростування інформації
4 ІФО 1-1.4-9 розпізнає факти та судження у життєвих ситуаціях
Проблемні питання
Як вгадати (знайти) число за найменшу кількість спроб?
Звідки я знаю те, що знаю?
Презентація
Вправи
На першому занятті цієї теми маємо розглянути пошук інформації у різних джерелах.
Для виконання вправ добре мати щось накшталт бочечок з числами лото, або аркуші з написаними числами. Вони допоможуть проілюструвати принцип пошуку в довільній та упорядкованій послідовності. Спочатку шукаємо число у довільній послідовності, і це означає велику кількість спроб, а точніше - кожного разу непрогнозовану: може пощастить знайти з першої спроби, а може - з останньої. Проте в упорядкованій послідовності можна скористатись методом половинного пошуку (взагалі-то це бінарний або двійковий пошук, але термін у даному випадку не потрібен): завжди беремо середину діапазону, і залежно від того, яке значення побачили, далі рухаємось до правої чи лівої половинки діапазону. Знову беремо середину і т.д. За можливості учні можуть спробувати відтворити пошук потрібного значення у довільній та впорядкованій послідовності в групах. Бажано рахувати спроби і зробити висновок (якщо знаємо ЯК шукати, то шукати стає легше і швидше).
Можна також скористатись презентацією (посилання працюватимуть лише у презентації, скачаній на комп'ютер та відкритій у програмі PowerPoint) або відео-демонстрацією.
Можна спробувати пограти в гру "Вгадай число", за аналогічним принципом: https://scratch.mit.edu/projects/434830732/
Далі пропоную працювати зі словником (звичайним та електронним). Звичайний словник - впорядкована послідовність, отже підійде метод половинного пошуку. Електронний у свою чергу зручний тим, що взагалі не потрібно вміти шукати - одразу отримуємо потрібне слово. Учні мають сформулювати переваги та недоліки, особливості пошуку в звичайному та електронному словнику.