Розглянемо три задачі про ділення: яблук, шоколаду та морозива.
Задача 1. Спершу яблука. В кошику лежать A яблук. Їх потрібно поділити між N учнями, кожен з яких отримує однакову кількість цілих яблук. Надрукувати кількість яблук, які отримує кожен учень, а також кількість яблук, які залишились у кошику.
Отже, маючи два числа, потрібно визначити цілу частину від ділення A на N, а також остачу від цього ділення (яблука, які залишаться у кошику).
Крім того, варто передбачити ситуацію, коли яблук недостатньо для того, щоб вистачило всім учням.
ввести кількість яблук
ввести кількість учнів
якщо учнів більше, ніж яблук, то
написати, що яблук не вистачає
інакше
визначити кількість яблук на кожного учня
визначити остачу яблук в кошику
надрукувати кількість яблук для учня та остачу в кошику
Задача 2. У другій задачі ділитимемо шоколадку. Дано два числа A і B - розміри плитки шоколаду. Визначити, чи можна відділити від неї шматочок на K квадратиків, одним прямим розламуванням?
Наприклад, розміри шоколадки 2х3. Від неї можна відламати 2,3,4 квадратики, і не можна відламати 1 чи квадратиків.
Якщо плитка має розмір 3х3, то можна відламати 3,6 квадратиків, і не можна 1,2,4,5,7,8.
Якщо спробувати проаналізувати шоколадки інших розмірів, то стане зрозуміло, що можна відламати таку кількість квадратиків, що є кратною хоча б одній зі сторін цієї шоколадки.
Тобто умова виглядатиме так:
якщо число K ділиться на А чи на В без остачі, то можна відламати К квадратиків
Задача 3. У цій задачі мова про морозиво. У кафе продають морозиво по 3 і по 5 кульок. Визначити, чи можливо купити К кульок морозива?
Наприклад, купити 6 кульок можна, придбавши їх 3+3
7 кульок - ні
8=5+3
9=3+3+3
10=5+5
11 = 5+3+3
12 = 3+3+3+3
13 = 5+5+3
14 = 5+3+3+3
15 = 5+5+5
16 = 5+5+3+3
17 = 5+3+3+3+3
і т.д.
Спробуйте побачити закономірність і визначити, яку кількість кульок купити неможливо.
Додаткове завдання. Спробуйте пояснити, як утворюється "зайвий" шматочок шоколадки