Загальні критерії оцінювання учнів початкової школи з освітньої галузі «Інформатика» 

Характеристика результатів навчання

Індекс

Загальні результати навчання

Результат навчання у свідоцтві досягнень

Рівні

Початковий

Середній

Достатній

Високий

ІФО1

Пошук, подання, перетворення, аналіз, узагальнення та систематизація даних, критичне оцінювання інформації для розвязання життєвих проблем

Знаходить, аналізує, узагальнює та систематизує дані, критично оцінює інформацію

Називає цифрові пристрої та інформаційні технології для здійснення інформаційних процесів

Співставляє цифрові пристрої та інформаційні технології із запропонованими ситуаціями здійснення інформаційних процесів із близького для себе середовища

Описує застосування цифрових пристроїв та інформаційних технологій для здійснення інформаційних процесів у близькому для себе середовищі з незначною допомогою вчителя

Наводить приклади застосування цифрових пристроїв та інформаційних технологій для здійснення інформаційних процесів у близькому для себе середовищі

Наводить приклади  даних різних типів; співставляє спосіб та результат кодування; наводить приклади різних способів представлення даних із близького для себе середовища

Називає пристрої та способи отримання даних; наводить приклади кодування; наводить приклади різних способів представлення даних для різних життєвих ситуацій

Називає пристрої та способи отримання даних необхідного типу; виконує кодування за зразком; обирає спосіб представлення даних з допомогою вчителя

Добирає пристрої та способи отримання даних необхідного типу; виконує кодування за правилом; обирає спосіб представлення даних

 

Називає значення властивостей об’єкта; називає події, які можуть вплинути на зміну значень властивостей об’єкта

Висловлює припущення щодо події, яка змінила значення властивостей об’єкта

Експериментує з доступними моделями, фіксує зміни, що відбуваються

Прогнозує зміну значень властивостей об’єкта внаслідок настання події чи експерименту

Розрізняє прості приклади фактів та суджень;

шукає інформацію в запропонованих джерелах з допомогою вчителя/за інструкцією; розпізнає адресу веб-ресурсу

Пояснює відмінність фактів від суджень;

шукає інформацію в запропонованих джерелах; розпізнає адресу веб-ресурсу; пояснює важливість розпізнавання URL-адрес для оцінки надійності веб-джерел

Наводить приклади фактів та суджень;

шукає та порівнює інформацію в кількох джерелах; наводить приклади URL-адрес надійних веб-джерел

Розпізнає факти та судження у життєвих ситуаціях;

шукає та порівнює інформацію про нові ідеї та поняття (за потреби - в кількох джерелах); розпізнає надійні та ненадійні джерела інформації за адресою веб-ресурсу

ІФО2

Створення інформаційних продуктів та програм для ефективного розвязання задач/проблем, творчого самовираження індивідуально та у співпраці, за допомогою цифрових пристроїв та без них

Створює прості інформаційні продукти та програми

Розпізнає наслідки порушення логіки подій; встановлює відповідність між висловлюваннями з конструкціями «не», «і», «або» та без них; розрізняє лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми

Розпізнає послідовність повторюваних дій; заповнює пропуски у логічних висловлюваннях конструкціями «не», «і», «або» з допомогою вчителя / вчительки; складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми з допомогою вчителя / вчительки

Розрізняє цикли із повторенням заданої кількості разів та до виконання умови;

заповнює пропуски у логічних висловлюваннях конструкціями «не», «і», «або»; складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх словесного опису

Замінює послідовність повторюваних дій алгоритмічною конструкцією циклу;

формулює логічні висловлювання з конструкціями «не», «і», «або»; складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх словесного опису для власної чи групової діяльності

Відтворює надану програму в навчальному середовищі

Вносить прості зміни у надану програму в навчальному середовищі

Створює просту програму в навчальному середовищі на основі наданого алгоритму

Налагоджує просту програму в навчальному середовищі

Підтверджує/спростовує отримання результату роботи програми

Робить висновок щодо відповідності результату роботи програми очікуваному з допомогою вчителя

Робить висновок щодо відповідності результату роботи програми очікуваному

Висловлює припущення щодо причин отримання неочікуваного результату роботи програми

Створює прості інформаційні продукти на рівні копіювання зразка виконання певної навчальної дії

Створює прості інформаційні продукти за алгоритмом чи інструкцією

Створює прості інформаційні продукти із незначною допомогою вчителя

Створює прості інформаційні продукти, поєднуючи текст, зображення, звук тощо

Не виявляє бажання та ініціативи виконувати роль у груповій роботі; уникає зворотного зв’язку та співпраці при створенні інформаційних продуктів

Епізодично демонструє позитивні емоції при виконанні ролі у групі; запитує відгук на створений інформаційний продукт

Виявляє інтерес до виконання різних ролей у групі; порівнює отримані відгуки на створений інформаційний продукт

Виявляє ініціативність при виконанні різних ролей у групі; надає конструктивний зворотний зв’язок на створений інформаційний продукт

ІФО3

Усвідомлене використання інформаційних і комунікаційних технологій та цифрових пристроїв для доступу до інформації, спілкування та співпраці, самостійного опанування новими уміннями

Спілкується та співпрацює з використанням інформаційних і комунікаційних технологій та цифрових пристроїв

Користується знайомими цифровими пристроями з допомогою вчителя / вчительки; називає окремі складові комп’ютерної системи

Користується знайомими цифровими пристроями у засвоєній послідовності; називає функції окремих складових комп’ютерної системи

Користується знайомими цифровими пристроями у стандартних ситуаціях; називає функції складових доступної комп’ютерної системи

Обирає зручний для себе спосіб та впевнено користується знайомими цифровими пристроями; пояснює роботу комп’ютерної системи

Звертається по допомогу при виявленні апаратних та програмних збоїв; використовує знайомі комп’ютерні програми на рівні копіювання зразка/послідовності дій

Повідомляє про виявлені апаратні та програмні збої; використовує знайомі комп’ютерні програми у засвоєній послідовності

Визначає прості апаратні та програмні збої; використовує знайомі комп’ютерні програми з незначною допомогою вчителя

Висуває гіпотези щодо виявлених апаратних та програмних збоїв; досліджує доступні комп’ютерні програми

Розпізнає гіперпосилання на веб-сторінках; використовує онлайнові ресурси на рівні копіювання зразка/послідовності дій

Переміщується веб-сторінками за вказаними гіперпосиланнями; використовує онлайнові ресурси у засвоєній послідовності

Переміщується знайомими веб-сторінками з використанням гіперпосилань; використовує онлайнові ресурси з незначною допомогою вчителя

Переміщується веб-сторінками з використанням гіперпосилань; використовує онлайнові ресурси для спільної діяльності та обміну думками

ІФО4

Усвідомлення наслідків використання інформаційних технологій для себе, суспільства, навколишнього світу та сталого розвитку, дотримання етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії

Дотримується етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії

Наводить приклади необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж; називає правила безпечної поведінки онлайн

Називає можливі наслідки необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж; наводить приклади та наслідки дотримання і порушення погоджених правил поведінки онлайн

Називає способи поведінки для уникнення проблем, що випливають з необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж; дотримується погоджених правил поведінки онлайн з епізодичною допомогою дорослих

Дотримується стратегій уникнення проблем, що випливають з необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж; дотримується погоджених правил поведінки онлайн вдома та у школі

Наводить окремі приклади позитивної та негативної поведінки в цифровому середовищі

Наводить окремі приклади наслідків позитивної та негативної поведінки в цифровому середовищі

Розрізняє позитивну і негативну поведінку в цифровому середовищі

Розрізняє прийнятну та неприйнятну поведінку в цифровому середовищі

Позначає ідеї та матеріали, як запозичені після допомоги вчителя

Позначає ідеї та матеріали, як запозичені

Вказує джерела запозичених ідей чи матеріалів; не списує

Цитує та вказує джерела запозичених ідей чи матеріалів; не списує і не дає списувати


Last modified: Sunday, 14 September 2025, 6:13 AM