Критерії оцінювання - 4 клас
Загальні критерії оцінювання учнів початкової школи з освітньої галузі «Інформатика»
| 
   Характеристика результатів навчання  | 
 ||||||
| 
   Індекс  | 
  
   Загальні результати навчання  | 
  
   Результат навчання у свідоцтві досягнень  | 
  
   Рівні  | 
 |||
| 
   Початковий  | 
  
   Середній  | 
  
   Достатній  | 
  
   Високий  | 
 |||
| 
   ІФО1  | 
  
   Пошук, подання, перетворення, аналіз, узагальнення та систематизація даних, критичне оцінювання інформації для розв’язання життєвих проблем  | 
  
   Знаходить, аналізує, узагальнює та систематизує дані, критично оцінює інформацію  | 
  
   Називає цифрові пристрої та інформаційні технології для здійснення інформаційних процесів  | 
  
   Співставляє цифрові пристрої та інформаційні технології із запропонованими ситуаціями здійснення інформаційних процесів із близького для себе середовища  | 
  
   Описує застосування цифрових пристроїв та інформаційних технологій для здійснення інформаційних процесів у близькому для себе середовищі з незначною допомогою вчителя  | 
  
   Наводить приклади застосування цифрових пристроїв та інформаційних технологій для здійснення інформаційних процесів у близькому для себе середовищі  | 
 
| 
   Наводить приклади даних різних типів; співставляє спосіб та результат кодування; наводить приклади різних способів представлення даних із близького для себе середовища  | 
  
   Називає пристрої та способи отримання даних; наводить приклади кодування; наводить приклади різних способів представлення даних для різних життєвих ситуацій  | 
  
   Називає пристрої та способи отримання даних необхідного типу; виконує кодування за зразком; обирає спосіб представлення даних з допомогою вчителя  | 
  
   Добирає пристрої та способи отримання даних необхідного типу; виконує кодування за правилом; обирає спосіб представлення даних 
  | 
 |||
| 
   Називає значення властивостей об’єкта; називає події, які можуть вплинути на зміну значень властивостей об’єкта  | 
  
   Висловлює припущення щодо події, яка змінила значення властивостей об’єкта  | 
  
   Експериментує з доступними моделями, фіксує зміни, що відбуваються  | 
  
   Прогнозує зміну значень властивостей об’єкта внаслідок настання події чи експерименту  | 
 |||
| 
   Розрізняє прості приклади фактів та суджень; шукає інформацію в запропонованих джерелах з допомогою вчителя/за інструкцією; розпізнає адресу веб-ресурсу  | 
  
   Пояснює відмінність фактів від суджень; шукає інформацію в запропонованих джерелах; розпізнає адресу веб-ресурсу; пояснює важливість розпізнавання URL-адрес для оцінки надійності веб-джерел  | 
  
   Наводить приклади фактів та суджень; шукає та порівнює інформацію в кількох джерелах; наводить приклади URL-адрес надійних веб-джерел  | 
  
   Розпізнає факти та судження у життєвих ситуаціях; шукає та порівнює інформацію про нові ідеї та поняття (за потреби - в кількох джерелах); розпізнає надійні та ненадійні джерела інформації за адресою веб-ресурсу  | 
 |||
| 
   ІФО2  | 
  
   Створення інформаційних продуктів та програм для ефективного розв’язання задач/проблем, творчого самовираження індивідуально та у співпраці, за допомогою цифрових пристроїв та без них  | 
  
   Створює прості інформаційні продукти та програми  | 
  
   Розпізнає наслідки порушення логіки подій; встановлює відповідність між висловлюваннями з конструкціями «не», «і», «або» та без них; розрізняє лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми  | 
  
   Розпізнає послідовність повторюваних дій; заповнює пропуски у логічних висловлюваннях конструкціями «не», «і», «або» з допомогою вчителя / вчительки; складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми з допомогою вчителя / вчительки  | 
  
   Розрізняє цикли із повторенням заданої кількості разів та до виконання умови; заповнює пропуски у логічних висловлюваннях конструкціями «не», «і», «або»; складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх словесного опису  | 
  
   Замінює послідовність повторюваних дій алгоритмічною конструкцією циклу; формулює логічні висловлювання з конструкціями «не», «і», «або»; складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх словесного опису для власної чи групової діяльності  | 
 
| 
   Відтворює надану програму в навчальному середовищі  | 
  
   Вносить прості зміни у надану програму в навчальному середовищі  | 
  
   Створює просту програму в навчальному середовищі на основі наданого алгоритму  | 
  
   Налагоджує просту програму в навчальному середовищі  | 
 |||
| 
   Підтверджує/спростовує отримання результату роботи програми  | 
  
   Робить висновок щодо відповідності результату роботи програми очікуваному з допомогою вчителя  | 
  
   Робить висновок щодо відповідності результату роботи програми очікуваному  | 
  
   Висловлює припущення щодо причин отримання неочікуваного результату роботи програми  | 
 |||
| 
   Створює прості інформаційні продукти на рівні копіювання зразка виконання певної навчальної дії  | 
  
   Створює прості інформаційні продукти за алгоритмом чи інструкцією  | 
  
   Створює прості інформаційні продукти із незначною допомогою вчителя  | 
  
   Створює прості інформаційні продукти, поєднуючи текст, зображення, звук тощо  | 
 |||
| 
   Не виявляє бажання та ініціативи виконувати роль у груповій роботі; уникає зворотного зв’язку та співпраці при створенні інформаційних продуктів  | 
  
   Епізодично демонструє позитивні емоції при виконанні ролі у групі; запитує відгук на створений інформаційний продукт  | 
  
   Виявляє інтерес до виконання різних ролей у групі; порівнює отримані відгуки на створений інформаційний продукт  | 
  
   Виявляє ініціативність при виконанні різних ролей у групі; надає конструктивний зворотний зв’язок на створений інформаційний продукт  | 
 |||
| 
   ІФО3  | 
  
   Усвідомлене використання інформаційних і комунікаційних технологій та цифрових пристроїв для доступу до інформації, спілкування та співпраці, самостійного опанування новими уміннями  | 
  
   Спілкується та співпрацює з використанням інформаційних і комунікаційних технологій та цифрових пристроїв  | 
  
   Користується знайомими цифровими пристроями з допомогою вчителя / вчительки; називає окремі складові комп’ютерної системи  | 
  
   Користується знайомими цифровими пристроями у засвоєній послідовності; називає функції окремих складових комп’ютерної системи  | 
  
   Користується знайомими цифровими пристроями у стандартних ситуаціях; називає функції складових доступної комп’ютерної системи  | 
  
   Обирає зручний для себе спосіб та впевнено користується знайомими цифровими пристроями; пояснює роботу комп’ютерної системи  | 
 
| 
   Звертається по допомогу при виявленні апаратних та програмних збоїв; використовує знайомі комп’ютерні програми на рівні копіювання зразка/послідовності дій  | 
  
   Повідомляє про виявлені апаратні та програмні збої; використовує знайомі комп’ютерні програми у засвоєній послідовності  | 
  
   Визначає прості апаратні та програмні збої; використовує знайомі комп’ютерні програми з незначною допомогою вчителя  | 
  
   Висуває гіпотези щодо виявлених апаратних та програмних збоїв; досліджує доступні комп’ютерні програми  | 
 |||
| 
   Розпізнає гіперпосилання на веб-сторінках; використовує онлайнові ресурси на рівні копіювання зразка/послідовності дій  | 
  
   Переміщується веб-сторінками за вказаними гіперпосиланнями; використовує онлайнові ресурси у засвоєній послідовності  | 
  
   Переміщується знайомими веб-сторінками з використанням гіперпосилань; використовує онлайнові ресурси з незначною допомогою вчителя  | 
  
   Переміщується веб-сторінками з використанням гіперпосилань; використовує онлайнові ресурси для спільної діяльності та обміну думками  | 
 |||
| 
   ІФО4  | 
  
   Усвідомлення наслідків використання інформаційних технологій для себе, суспільства, навколишнього світу та сталого розвитку, дотримання етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії  | 
  
   Дотримується етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії  | 
  
   Наводить приклади необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж; називає правила безпечної поведінки онлайн  | 
  
   Називає можливі наслідки необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж; наводить приклади та наслідки дотримання і порушення погоджених правил поведінки онлайн  | 
  
   Називає способи поведінки для уникнення проблем, що випливають з необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж; дотримується погоджених правил поведінки онлайн з епізодичною допомогою дорослих  | 
  
   Дотримується стратегій уникнення проблем, що випливають з необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж; дотримується погоджених правил поведінки онлайн вдома та у школі  | 
 
| 
   Наводить окремі приклади позитивної та негативної поведінки в цифровому середовищі  | 
  
   Наводить окремі приклади наслідків позитивної та негативної поведінки в цифровому середовищі  | 
  
   Розрізняє позитивну і негативну поведінку в цифровому середовищі  | 
  
   Розрізняє прийнятну та неприйнятну поведінку в цифровому середовищі  | 
 |||
| 
   Позначає ідеї та матеріали, як запозичені після допомоги вчителя  | 
  
   Позначає ідеї та матеріали, як запозичені  | 
  
   Вказує джерела запозичених ідей чи матеріалів; не списує  | 
  
   Цитує та вказує джерела запозичених ідей чи матеріалів; не списує і не дає списувати  | 
 |||