Критерії оцінювання - 4 клас
Загальні критерії оцінювання учнів початкової школи з освітньої галузі «Інформатика»
Характеристика результатів навчання |
||||||
Індекс |
Загальні результати навчання |
Результат навчання у свідоцтві досягнень |
Рівні |
|||
Початковий |
Середній |
Достатній |
Високий |
|||
ІФО1 |
Пошук, подання, перетворення, аналіз, узагальнення та систематизація даних, критичне оцінювання інформації для розв’язання життєвих проблем |
Знаходить, аналізує, узагальнює та систематизує дані, критично оцінює інформацію |
Називає цифрові пристрої та інформаційні технології для здійснення інформаційних процесів |
Співставляє цифрові пристрої та інформаційні технології із запропонованими ситуаціями здійснення інформаційних процесів із близького для себе середовища |
Описує застосування цифрових пристроїв та інформаційних технологій для здійснення інформаційних процесів у близькому для себе середовищі з незначною допомогою вчителя |
Наводить приклади застосування цифрових пристроїв та інформаційних технологій для здійснення інформаційних процесів у близькому для себе середовищі |
Наводить приклади даних різних типів; співставляє спосіб та результат кодування; наводить приклади різних способів представлення даних із близького для себе середовища |
Називає пристрої та способи отримання даних; наводить приклади кодування; наводить приклади різних способів представлення даних для різних життєвих ситуацій |
Називає пристрої та способи отримання даних необхідного типу; виконує кодування за зразком; обирає спосіб представлення даних з допомогою вчителя |
Добирає пристрої та способи отримання даних необхідного типу; виконує кодування за правилом; обирає спосіб представлення даних
|
|||
Називає значення властивостей об’єкта; називає події, які можуть вплинути на зміну значень властивостей об’єкта |
Висловлює припущення щодо події, яка змінила значення властивостей об’єкта |
Експериментує з доступними моделями, фіксує зміни, що відбуваються |
Прогнозує зміну значень властивостей об’єкта внаслідок настання події чи експерименту |
|||
Розрізняє прості приклади фактів та суджень; шукає інформацію в запропонованих джерелах з допомогою вчителя/за інструкцією; розпізнає адресу веб-ресурсу |
Пояснює відмінність фактів від суджень; шукає інформацію в запропонованих джерелах; розпізнає адресу веб-ресурсу; пояснює важливість розпізнавання URL-адрес для оцінки надійності веб-джерел |
Наводить приклади фактів та суджень; шукає та порівнює інформацію в кількох джерелах; наводить приклади URL-адрес надійних веб-джерел |
Розпізнає факти та судження у життєвих ситуаціях; шукає та порівнює інформацію про нові ідеї та поняття (за потреби - в кількох джерелах); розпізнає надійні та ненадійні джерела інформації за адресою веб-ресурсу |
|||
ІФО2 |
Створення інформаційних продуктів та програм для ефективного розв’язання задач/проблем, творчого самовираження індивідуально та у співпраці, за допомогою цифрових пристроїв та без них |
Створює прості інформаційні продукти та програми |
Розпізнає наслідки порушення логіки подій; встановлює відповідність між висловлюваннями з конструкціями «не», «і», «або» та без них; розрізняє лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми |
Розпізнає послідовність повторюваних дій; заповнює пропуски у логічних висловлюваннях конструкціями «не», «і», «або» з допомогою вчителя / вчительки; складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми з допомогою вчителя / вчительки |
Розрізняє цикли із повторенням заданої кількості разів та до виконання умови; заповнює пропуски у логічних висловлюваннях конструкціями «не», «і», «або»; складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх словесного опису |
Замінює послідовність повторюваних дій алгоритмічною конструкцією циклу; формулює логічні висловлювання з конструкціями «не», «і», «або»; складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх словесного опису для власної чи групової діяльності |
Відтворює надану програму в навчальному середовищі |
Вносить прості зміни у надану програму в навчальному середовищі |
Створює просту програму в навчальному середовищі на основі наданого алгоритму |
Налагоджує просту програму в навчальному середовищі |
|||
Підтверджує/спростовує отримання результату роботи програми |
Робить висновок щодо відповідності результату роботи програми очікуваному з допомогою вчителя |
Робить висновок щодо відповідності результату роботи програми очікуваному |
Висловлює припущення щодо причин отримання неочікуваного результату роботи програми |
|||
Створює прості інформаційні продукти на рівні копіювання зразка виконання певної навчальної дії |
Створює прості інформаційні продукти за алгоритмом чи інструкцією |
Створює прості інформаційні продукти із незначною допомогою вчителя |
Створює прості інформаційні продукти, поєднуючи текст, зображення, звук тощо |
|||
Не виявляє бажання та ініціативи виконувати роль у груповій роботі; уникає зворотного зв’язку та співпраці при створенні інформаційних продуктів |
Епізодично демонструє позитивні емоції при виконанні ролі у групі; запитує відгук на створений інформаційний продукт |
Виявляє інтерес до виконання різних ролей у групі; порівнює отримані відгуки на створений інформаційний продукт |
Виявляє ініціативність при виконанні різних ролей у групі; надає конструктивний зворотний зв’язок на створений інформаційний продукт |
|||
ІФО3 |
Усвідомлене використання інформаційних і комунікаційних технологій та цифрових пристроїв для доступу до інформації, спілкування та співпраці, самостійного опанування новими уміннями |
Спілкується та співпрацює з використанням інформаційних і комунікаційних технологій та цифрових пристроїв |
Користується знайомими цифровими пристроями з допомогою вчителя / вчительки; називає окремі складові комп’ютерної системи |
Користується знайомими цифровими пристроями у засвоєній послідовності; називає функції окремих складових комп’ютерної системи |
Користується знайомими цифровими пристроями у стандартних ситуаціях; називає функції складових доступної комп’ютерної системи |
Обирає зручний для себе спосіб та впевнено користується знайомими цифровими пристроями; пояснює роботу комп’ютерної системи |
Звертається по допомогу при виявленні апаратних та програмних збоїв; використовує знайомі комп’ютерні програми на рівні копіювання зразка/послідовності дій |
Повідомляє про виявлені апаратні та програмні збої; використовує знайомі комп’ютерні програми у засвоєній послідовності |
Визначає прості апаратні та програмні збої; використовує знайомі комп’ютерні програми з незначною допомогою вчителя |
Висуває гіпотези щодо виявлених апаратних та програмних збоїв; досліджує доступні комп’ютерні програми |
|||
Розпізнає гіперпосилання на веб-сторінках; використовує онлайнові ресурси на рівні копіювання зразка/послідовності дій |
Переміщується веб-сторінками за вказаними гіперпосиланнями; використовує онлайнові ресурси у засвоєній послідовності |
Переміщується знайомими веб-сторінками з використанням гіперпосилань; використовує онлайнові ресурси з незначною допомогою вчителя |
Переміщується веб-сторінками з використанням гіперпосилань; використовує онлайнові ресурси для спільної діяльності та обміну думками |
|||
ІФО4 |
Усвідомлення наслідків використання інформаційних технологій для себе, суспільства, навколишнього світу та сталого розвитку, дотримання етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії |
Дотримується етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії |
Наводить приклади необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж; називає правила безпечної поведінки онлайн |
Називає можливі наслідки необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж; наводить приклади та наслідки дотримання і порушення погоджених правил поведінки онлайн |
Називає способи поведінки для уникнення проблем, що випливають з необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж; дотримується погоджених правил поведінки онлайн з епізодичною допомогою дорослих |
Дотримується стратегій уникнення проблем, що випливають з необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж; дотримується погоджених правил поведінки онлайн вдома та у школі |
Наводить окремі приклади позитивної та негативної поведінки в цифровому середовищі |
Наводить окремі приклади наслідків позитивної та негативної поведінки в цифровому середовищі |
Розрізняє позитивну і негативну поведінку в цифровому середовищі |
Розрізняє прийнятну та неприйнятну поведінку в цифровому середовищі |
|||
Позначає ідеї та матеріали, як запозичені після допомоги вчителя |
Позначає ідеї та матеріали, як запозичені |
Вказує джерела запозичених ідей чи матеріалів; не списує |
Цитує та вказує джерела запозичених ідей чи матеріалів; не списує і не дає списувати |