Критерії оцінювання - 2 клас
Загальні критерії оцінювання учнів початкової школи з освітньої галузі «Інформатика»
Характеристика результатів навчання |
||||||
Індекс |
Загальні результати навчання |
Результат навчання у свідоцтві досягнень |
Рівні |
|||
Початковий |
Середній |
Достатній |
Високий |
|||
ІФО1 |
Пошук, подання, перетворення, аналіз, узагальнення та систематизація даних, критичне оцінювання інформації для розв’язання життєвих проблем |
Знаходить, аналізує, узагальнює та систематизує дані, критично оцінює інформацію |
Називає основні інформаційні процеси. |
Співставляє основні інформаційні процеси із запропонованими ситуаціями із близького для себе середовища. |
Описує основні інформаційні процеси у близькому для себе середовищі з незначною допомогою вчителя. |
Наводить приклади основних інформаційних процесів у близькому для себе середовищі. |
Обирає ключові слова для пошуку інформації з допомогою вчителя; називає цифрові носії для збереження даних; заповнює пропуски, заносячи дані у запропоновану послідовність з допомогою вчителя. |
Знаходить інформацію за готовими ключовими словами; обирає цифрові носії для збереження даних; заносить дані у попередньо створений шаблон. |
Обирає ключові слова для пошуку інформації з незначною допомогою вчителя; зберігає дані на підготовлених цифрових носіях; упорядковує об’єкти за заданими ознаками. |
Шукає інформацію за ключовими словами; зберігає дані на доступних цифрових носіях; упорядковує об’єкти за самостійно визначеними ознаками. |
|||
Визначає об'єкти, їх властивості та значення з допомогою вчителя; визначає приналежність об’єктів до групи за їх властивостями з допомогою вчителя; називає способи подання інформації; ситуативно називає оригінальні відповідники реальних моделей. |
Визначає об'єкти, їх властивості та значення за зразком; визначає приналежність об’єктів до групи за їх властивостями; переводить задачу / проблему з однієї форми представлення в іншу за зразком; ситуативно називає оригінальні відповідники інформаційних моделей. |
Визначає об'єкти, їх властивості та значення з незначною допомогою вчителя; визначає групи об’єктів за їх властивостями; переводить стандартну задачу / проблему з однієї форми представлення в іншу; співставляє інформаційні та реальні моделі з оригінальними відповідниками. |
Визначає об'єкти, їх властивості та значення; дає назви групам об’єктів; переводить задачу / проблему з однієї форми представлення в іншу; називає оригінальні відповідники інформаційних та реальних моделей.
|
|||
Розрізняє істинні та хибні висловлювання. |
Підтверджує чи спростовує інформацію на підставі інформації з наданого джерела. |
Визначає потребу пошуку додаткового джерела для підтвердження чи спростування інформації. |
Визначає джерела, потрібні для підтвердження чи спростування інформації. |
|||
ІФО2 |
Створення інформаційних продуктів та програм для ефективного розв’язання задач/проблем, творчого самовираження індивідуально та у співпраці, за допомогою цифрових пристроїв та без них |
Створює прості інформаційні продукти та програми |
Ситуативно визначає логічну послідовність подій; обирає завершення для висловлювань з конструкціями «якщо-то»; розпізнає алгоритми в деяких способах подання; називає види алгоритмів.
|
Визначає логічну послідовність подій; заповнюючи пропуски, завершує висловлювання з конструкціями «якщо-то»; розпізнає алгоритми під час розв’язання задач у повсякденній діяльності; обирає тип алгоритму на основі його словесного опису.
|
Визначає логічну послідовність подій; формулює логічні висловлювання з конструкціями «якщо-то»; розпізнає алгоритми в різних способах подання; обирає тип алгоритму на основі словесного опису задачі.
|
Виправляє помилки у логічній послідовності подій; формулює логічні висловлювання з конструкціями «що буде, якщо змінити порядок інструкцій?»; розпізнає алгоритми в різних способах подання під час розв’язання задач у повсякденній діяльності; складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми для розв’язання простих задач. |
Відтворює надану програму в навчальному середовищі. |
Вносить прості зміни у надану програму в навчальному середовищі. |
Створює просту програму в навчальному середовищі на основі наданого алгоритму. |
Налагоджує просту програму в навчальному середовищі. |
|||
Називає блоки команд навчального середовища. |
Визначає блоки команд, за допомогою яких можна розв’язати задачу. |
Укладає блоки команд у правильному порядку із незначною допомогою вчителя. |
Укладає блоки команд у правильному порядку для розв’язання задачі. |
|||
Створює прості інформаційні продукти на рівні копіювання зразка виконання певної навчальної дії. |
Створює прості інформаційні продукти за алгоритмом чи інструкцією. |
Створює прості інформаційні продукти із незначною допомогою вчителя. |
Створює прості інформаційні продукти, поєднуючи текст, зображення, звук тощо. |
|||
Не виявляє бажання та ініціативи виконувати роль у груповій роботі; виконує завдання за наданим планом чи інструкцією. |
Епізодично демонструє позитивні емоції при виконанні ролі у групі; складає план виконання знайомого завдання з незначною допомогою вчителя / вчительки. |
Виявляє інтерес до виконання різних ролей у групі; складає план виконання роботи з допомогою вчителя / вчительки. |
Виявляє ініціативність при виконанні різних ролей у групі; уточнює план виконання роботи за потреби. |
|||
ІФО3 |
Усвідомлене використання інформаційних і комунікаційних технологій та цифрових пристроїв для доступу до інформації, спілкування та співпраці, самостійного опанування новими уміннями |
Спілкується та співпрацює з використанням інформаційних і комунікаційних технологій та цифрових пристроїв |
Користується знайомими цифровими пристроями з допомогою вчителя / вчительки; називає окремі складові комп’ютерної системи. |
Користується знайомими цифровими пристроями у засвоєній послідовності; називає функції окремих складових комп’ютерної системи. |
Користується знайомими цифровими пристроями у стандартних ситуаціях; називає функції складових доступної комп’ютерної системи. |
Обирає зручний для себе спосіб та впевнено користується знайомими цифровими пристроями; пояснює роботу комп’ютерної системи. |
Звертається по допомогу при виявленні апаратних та програмних збоїв; використовує знайомі комп’ютерні програми на рівні копіювання зразка/послідовності дій. |
Повідомляє про виявлені апаратні та програмні збої; використовує знайомі комп’ютерні програми у засвоєній послідовності. |
Визначає прості апаратні та програмні збої; використовує знайомі комп’ютерні програми з незначною допомогою вчителя. |
Висуває гіпотези щодо виявлених апаратних та програмних збоїв; досліджує доступні комп’ютерні програми. |
|||
Розпізнає гіперпосилання на веб-сторінках; використовує онлайнові ресурси на рівні копіювання зразка/послідовності дій. |
Переміщується веб-сторінками за вказаними гіперпосиланнями; використовує онлайнові ресурси у засвоєній послідовності. |
Переміщується знайомими веб-сторінками з використанням гіперпосилань; використовує онлайнові ресурси з незначною допомогою вчителя. |
Переміщується веб-сторінками з використанням гіперпосилань; використовує онлайнові ресурси для спільної діяльності та обміну думками. |
|||
ІФО4 |
Усвідомлення наслідків використання інформаційних технологій для себе, суспільства, навколишнього світу та сталого розвитку, дотримання етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії |
Дотримується етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії |
Наводить приклади необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж; називає правила безпечної поведінки онлайн. |
Називає можливі наслідки необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж; наводить приклади та наслідки дотримання і порушення погоджених правил поведінки онлайн. |
Називає способи поведінки для уникнення проблем, що випливають з необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж; дотримується погоджених правил поведінки онлайн з епізодичною допомогою дорослих. |
Дотримується стратегій уникнення проблем, що випливають з необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж; дотримується погоджених правил поведінки онлайн вдома та у школі. |
Наводить окремі приклади позитивної та негативної поведінки в цифровому середовищі. |
Наводить окремі приклади наслідків позитивної та негативної поведінки в цифровому середовищі. |
Розрізняє позитивну і негативну поведінку в цифровому середовищі. |
Розрізняє прийнятну та неприйнятну поведінку в цифровому середовищі. |
|||
Позначає ідеї та матеріали як запозичені після допомоги вчителя. |
Позначає запозичені ідеї та матеріали. |
Вказує джерела запозичених ідей чи матеріалів; не списує. |
Цитує та вказує джерела запозичених ідей чи матеріалів; не списує і не дає списувати. |