Схеми, діаграми
Очікувані результати навчання
4 ІФО 1-1.2-14 - вирізняє способи графічного представлення кількісних і якісних характеристик (організаційні діаграми – діаграми і графіки)
4 ІФО 1.2-13 - представляє якісні дані графічно
Проблемні питання
Презентація
Вправи
Після ознайомлення з інструментами створення діаграм та схем у текстовому процесорі (або редакторі презентацій), учні створюють інфографіку на довільну тему (цікаві факти про тварин, довкілля; опитування однокласників про час використання гаджетів; улюблені страви чи хобі; плани на літо; прочитані книги тощо). Потрібно порівняти подання інформації текстом, таблицею, діаграмою, схемою тощо - зробити висновок про зручність та універсальність сприймання, а також оцінити зусилля для її створення.
Варто уважно розглянути приклади інфографік, проаналізувати їх складові: текстові написи, числа, таблиці, діаграми, схеми, значки тощо. Спробувати подати ту ж інформацію іншими способами.
Створювати прості схеми та діаграми можна безпосередньо у текстовому процесорі чи редакторі презентацій. Попередня підготовка створення діаграми передбачає збір та упорядкування даних, їх подання у вигляді таблиці.
У презентації я наводжу приклади з книги https://vivat-book.com.ua/infografika-dlya-ditey-knyzhka-iz-zavdannyamy.html , але можна використати будь-які інші доступні дитячі енциклопедії. Переважно у сучасних виданнях є багато прикладів схем, діаграм, які можна використати в якості ілюстрації.