називає широкий спектр професій і галузей, зокрема міждисциплінарних, у яких використовуються цифрові технології [9 ІФО 1.1.1-1]
розпізнає інформаційні процеси в навчальних чи життєвих задачах, пояснює їх сутність [9 ІФО 1.2.1-1]
добирає ресурси і технології для здійснення інформаційних процесів [9 ІФО 1.2.1-3]
створює анотовані списки інформаційних джерел [9 ІФО 1.2.3-4]
розпізнає сильні і слабкі аргументи щодо оцінювання джерел і даних в альтернативних поглядах [9 ІФО 1.4.1-3]
описує вплив та ризики використання ненадійної чи спотвореної інформації на прийняття рішень чи емоційний стан адресатів
[9 ІФО 1.4.3-1]
розробляє правила роботи групи і дотримується їх [9 ІФО 2.5.1-2]
цікавиться новими цифровими пристроями, їх можливостями і функціями та досліджує їх [9 ІФО 3.1.1-1]
розробляє і застосовує критерії для оцінювання і вибору комп’ютерної системи та/або її компонентів для заданої задачі [9 ІФО 3.1.1-3]
пояснює функціональне призначення, основні характеристики та взаємозв’язок складових інформаційних систем, зокрема роботизованих, і мереж [9 ІФО 3.1.2-1]
визначає власні інформаційні потреби, збирає і використовує зворотний зв’язок для визначення інформаційних потреб інших осіб [9 ІФО 3.2.1-1]
розрізняє інформаційні середовища різного призначення [9 ІФО 3.2.1-2]
пояснює будову простої локальної (домашньої, персональної) мережі [9 ІФО 3.3.1-1]
зберігає резервну копію файлів на зовнішніх носіях чи у хмарних сервісах, синхронізує їх [9 ІФО 3.3.1-7]
наводить приклади переваг і небезпек використання цифрових технологій для навколишнього середовища і добробуту в нових ситуаціях [9 ІФО 4.1.1-1]
пояснює способи зменшення ризиків і загроз фізичному, психічному і соціальному здоров’ю через користування цифровими пристроями та Інтернетом [9 ІФО 4.1.1-2]
не споживає і не поширює інформаційне сміття цифрового і нецифрового формату [9 ІФО 4.1.1-3]
демонструє відповідальну поведінку, поводиться розважливо в Інтернеті та застосовує кілька способів захисту себе та інших осіб від порушень прав людини з використанням інформаційних та комунікаційних технологій [9 ІФО 4.2.1-3]
Цифрове середовище та інформаційні технології для професійної діяльності та вирішення проблемних життєвих ситуацій.
Цифрові пристрої для побудови локальної (домашньої, персональної) мережі. Драйвери для підключення пристроїв до мережі.
Розширення браузера для захищеної та продуктивної роботи та відпочинку онлайн. Технологія VPN.
Безпека та конфіденційність облікового запису. Синхронізація даних між пристроями.
Інформаційне наповнення персонального цифрового простору. Інформаційні потреби.
Інформаційні джерела. Достовірна та недостовірна інформація.
Пошук даних в мережі Інтернет. Цифрові інструменти перевірки факту редагування фото, зображень, аудіо, відео тощо. Інформаційне сміття та способи його зменшення.
Вибір цифрового середовища для розв'язання задачі.
Дослідження можливостей та функцій цифрових пристроїв.
Пояснення інформаційних процесів, які відбуваються у різних сферах життєдіяльності.
Вибір ресурсів та технологій для здійснення інформаційних процесів.
Підключення до мережі різних пристроїв. Налаштування підключень різних типів.
Використання смартфону для досліджень (за допомогою вбудованих у нього пристроїв і відповідних застосунків).
Налаштування облікового запису користувача цифрового пристрою.
Налаштування підключення (доступних) пристроїв до мережі Інтернет.
Синхронізація та резервне збереження даних.
Налаштування параметрів безпеки та конфіденційності облікового запису.
Налаштування розширень браузера для захищеної та продуктивної роботи.
Порівняння способів збереження і впорядкування результатів пошуку даних в мережі.
Анотація інформаційних джерел.
Перевірка надійності джерел.
Створення власних критеріїв оцінювання надійності джерел.
Розпізнавання хибних та упереджених тверджень в повідомленнях, маніпулятивних прийомів та пропаганди, мови ворожнечі тощо.
Перевірка факту редагування фото, зображень, аудіо, відео.
Формування портфоліо власного цифрового образу.
Розробка і погодження правил роботи та взаємодії в цифровому середовищі (вдома, в школі, на дозвіллі).