СЕО, а точніше SEO (Search Engine Optimization) - це оптимізація сайту під пошукові системи, або пошукова оптимізація. Це дії, спрямовані на підвищення позиції сайту в результатах видачі пошукових систем, що призводить до зростання відвідуваності з них.

СЕО передбачає комплексну оцінку сайту, його внутрішню організацію, вміст, структуру, html-код, внутрішні та зовнішні посилання тощо. У результаті має бути сформоване змістове ядро сайту, на підвищення ефективності якого спрямовуються основні зусилля для залучення відвідувачів на ресурс. Фахівець СЕО має розуміти принципи роботи різних пошукових систем (самі пошукові та ранжувальні алгоритми є комерційною таємницею), основи маркетингу, а також психологію користувачів Інтернету. 


Внутрішня пошукова оптимізація - це дії, спрямовані на покращення самого сайту, та в результаті його рангу в пошуковій видачі. До внутрішньої оптимізації належать такі дії:

  • створення семантичного ядра сайту (перелік ключових слів, за якими планується просування ресурсу);
  • вдосконалення внутрішньої структури (читабельні посилання, карта сайту, файл robots.txt);
  • виправлення технічних помилок (дублікатів сторінок, непрацюючих посилань, пришвидшення роботи сайту);
  • покращення дизайну та зручності користування сайтом (так звана юзабіліті);
  • коректне відображення сайту на різних пристроях, адаптивність дизайну;
  • робота над текстом (унікальність вмісту, відповідність ключових слів, їх розподіл у тексті, оптимізація зображень);
  • коректна внутрішня перелінковка (внутрішні посилання між сторінками сайту).


Зовнішня оптимізація - це, в основному, дії, спрямовані на отримання посилань на свій ресурс. Їх можна отримати за рахунок розміщення посилань на сайт у різноманітних базах, дописах форумів, соціальних мережах тощо. Існують також біржі продажу посилань, проте потрібно уважно обирати подібні платформи, бо така практика неприродніх посилань суперечить правилам пошукових систем, і недобросовісний сайт можуть виключити з пошукового індексу, звівши нанівець попередні зусилля.


Про підготовку вмісту сайту йшлося у розділі Проектування сайту, а зараз розглянемо інструменти аналізу ефективності сайту, доступні для кожного веб-дизайнера. Завдяки отриманим даним можна оптимально підібрати базу ключових слів сайту, проаналізувати відвідуваність та виявити проблемні точки.


Для початку варто перевірити, на якій пошуковій позиції знаходиться ваш сайт. Якщо це новостворений ресурс, то до його включення у пошукові бази пройде деякий час (до кількох місяців). Щоб пришвидшити процес можна сповістити Google про його існування за адресою https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url

Якщо ж сайт є у пошуковій базі, його буде виведено серед результатів пошуку. Загалом завдання просування сайту зводиться до того, або сайт потрапив у першу десятку видачі, або принаймні на початок другої десятки (іноді бути на 11 позиції вигідніше, аніж на 10, бо вона знаходиться нагорі сторінки). 

Авторитетність для Google називається PR (PageRank), і розраховується вона для цілого сайту, а не для окремої сторінки. Точний алгоритм розрахунку PageRank є таємницею, і він часто зазнає змін в міру того, як занадто заповзятливі веб-майстри намагаються його обдурити, вказуючи ключові слова що не відповідають вмісту сайту, зловживаючи посиланнями чи іншими прийомами для отримання якомога вищої позиції у пошукових результатах.

Значення PR може коливатись від 1 до 10, і добре розкручений сайт може мати показник 4-5. Значення вище 6 практично недосяжне для індивідуальних проектів, а лише для таких гігантів, як  Microsoft, Adobe, Вікіпедия тощо. 

Для того, щоб спланувати шляхи просування сайту, спочатку потрібно визначитись із цільовими запитами - які ключові слова мають приводити відвідувачів на сайт.


Ключові слова

Всі пошукові запити можна поділити на кілька категорій:

за змістом:

  • інформаційні (як вибрати ноутбук?)
  • навігаційні (сайт про роботу)
  • транзакційні (купити комп'ютер, скачати музику)

за частотністю:

  • високочастотні (ноутбуки)
  • середньочастотні (комп'ютери Asus)
  • низькочастотні (планшет Samsung Galaxy Tab)

за конкуретністю:

  • висококонкурентні (запиту відповідає багато сайтів)
  • середньоконкурентні (запиту відповідає середня кількість сайтів)
  • низькоконкурентні (запиту відповідає мало сайтів)

Дуже складно просувати сайт за високочастотними висококонкурентними запитами, а орієнтація на висококочастотні низькоконкуретні може дати досить відчутний результат - потрібно лише знати, що це за запити і додати відповідні  ключові слова на сторінки та у службові теги свого сайту.


Ми вже говорили про те, що у тегу meta description варто вказувати опис сайту (до 200 символів), а keywords (а також заголовки сторінки, описи картинок тощо) мають містити 2-3 ключових слів. Але які ці слова мають бути? Можна подумати самостійно, можна подивитись у конкурентів (переглянувши джерело сторінки, що схожа за тематикою на вашу), а можна попросити допомоги у Google.

Планувальник ключових слів https://ads.google.com/home/tools/keyword-planner/ допомагає визначити ключові слова, що можуть підійти сайту за його адресою чи тематикою і виводить результат у вигляді інформаційної панелі:

 


Такий планувальник – це ніби майстерня для створення нових або розширення наявних кампаній у мережі. Як бачимо, результати відфільтровані за конкуренцією (краще починати з низької) та частотою (звісно, що краще орієнтуватись на високочастотні, але для початку можна зосередитись на середніх). За рахунок цільового використання таких слів та грамотної перелінковки можна підвищити рейтинг свого сайту у вузько-спеціалізованій тематиці.


Ще один корисний довідник - Google тренди https://www.google.com/trends/ , що показує динаміку пошуку різних слів у часі, та допомагає побачити тенденції та зреагувати на них. Дослідники стверджують, що за цією динамікою можна відслідкувати епідемію грипу, бо кількість відповідних запитів зростає у період пікової захворюваності.




Перелінковка

Залежно від того, яку саме сторінку сайту потрібно просувати, буває необхідно збільшити кількість посилань із окремих сторінок сайту на головну чи у зворотньому напрямку. Так, якщо потрібне просування головної сторінки з високопопулярними ключовими словами, то слід забезпечити максимальну кількість посилань на неї з інших сторінок сайту, а також із зовнішніх ресурсів. До речі, якість (рейтинг) ресурсів, які розміщують посилання на ваш сайт теж враховується, так само як близькість тематики, наявність інших посилань тощо.


Якщо акцент просування зміщено на середньочастотні запити - варто створювати посилання на сторінки другого рівня. 


Якщо метою просування сайту є унікальні низькочастотні ключові слова, то логічно, якщо вони розміщені на сторінках третього рівня і  тоді слід створити посилання на них із головної сторінки. 

  


Аналіз текстів

Підготовані або адаптовані тексти важливо перевірити на унікальність - є спеціальні сервіси https://edubirdie.com/perevirka-na-plagiat тощо. Вони визначають відсоток запозичень у тексті та деякі його характеристики, такі як легкість читання, так звана вода (незначущі слова, вживані, здебільшого, для збільшення обсягу тексту), заспамлення (надмірна частота окремих слів), стоп-слова (прийменники, сполучники) тощо. 

Варто зауважити, що подібні автоматизовані сервіси ще не є універсально ефективними, і мають різні методики розрахунку показників, але не варто додавати у статтю більше 4-5% ключових слів - це вважатиметься спамом і лише зашкодить у просуванні сайту. Оптимальною є кількість у 1-3% від обсягу статті, тобто приблизно 1 ключ на 1000 символів тексту.

Для полегшення просування сайту чи блогу на WordPress варто скористатись плагіном All in One SEO (можливість установки плагінів доступна лише при власному хостингу)


Після установки можна налаштувати деякі основні параметри мета-тегів, зокрема для головної сторінки:


Численні настройки дозволяють генерувати автоматичне заповнення описів та ключових слів для усіх статтей блогу.


Google Analytics

Окрім епізодичної перевірки, варто моніторити стан та відвідуваність сайту регулярно. Для цього зручний інструмент від Google - аналітика https://analytics.google.com/analytics/web/ Для доступу потрібен обліковий запис Google та активація відстеження сайтів у цій службі.


Для кожного сайту, який бажаєте моніторити, потрібно заповнити дані та отримати спеціальний ідентифікатор відстеження, який додають в заголовок (head) домашньої веб-сторінки.


Ідетифікатор відстеження створюється у формі JavaScript-коду, який потрібно розмістити на сайті, підтверджуючи доступ до нього (право власності). Замість виділених символів додається індивідуальний код сайту зі служби Google Analytics.

<script>

  (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){

  (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),

  m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)

  })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga');

  ga('create', 'UA-1234567-89', 'auto');

  ga('send', 'pageview');

</script>

За деякий час стануть доступні статистичні дані роботи та відвідування сайту з  графіками сеансів роботи, кількістю користувачів, переглядів сторінок, тривалістю сеансів і т.д. Показників тут дуже багато і 

 

Доступна також статистика пошуку за ключовими словами, тобто за якими пошуковими запитами відвідувачі потрапляли на сайт. Завдяки тому, що такий моніторинг триває у часі, можна порівнювати ефективність заходів, вжитих для просування сайту.



Словник SEO-термінів: https://igroup.com.ua/seo-articles/

Остання зміна: Неділя 27 серпня 2023 11:36 AM