Фірмовий стиль

Фірмовий стиль - це головна частина брендингу будь-якої компанії. В основі створення фірмового стилю полягає підбір вдалого оформлення тих продуктів, з якими зустрічаються ваші клієнти і партнери. Доведено, що саме правильно підібраний фірмовий стиль помітно впливає на те, чи вибере покупець ваш товар або послугу серед конкурентів. З цього випливає, що це поняття допомагає конкурувати на величезному ринку в будь-якій галузі.

Створення унікального фірмового стилю - це досить витратна процедура, однак вона того варта. Головними перевагами якісного фірмового стилю можна назвати:

  • Якісний фірмовий стиль - це «обличчя» вашого іміджу. Завдяки вдало підібраним кольорам і шрифтам ви можете підвищити не тільки впізнаваність свого бренду, але і лояльність цільової аудиторії, що, в кінцевому рахунку, призведе до підвищення продажів вашого товару або послуги;
  • Неповторний фірмовий стиль - це перший фактор, який допомагає вам виділятися з загальної маси конкурентів. З цього випливає, що чим краще стиль - тим краще "самопочуття" компанії;
  • Фірмовий стиль потрібен абсолютно всім організаціям. Існує думка, що фірмовий стиль - це модна «заморочка», необхідна тільки великим корпораціям, але це не так;
  • Завдяки фірмовому стилю можна виробити стійкий асоціативний ряд у споживачів. Наприклад, мікс червоного і білого кольорів - це Coca-Cola, з'єднання жовтого, білого і червоного - це McDonalds.

Перш за все, основа будь-якого фірмового стилю - це гамма кольорів. Як правило, комбінують декілька кольорів - два або три, рідше чотири. Ми рекомендуємо обирати не ті кольори, які подобаються особисто вам як власникові, а ті, які будуть працювати над просуванням вашого бізнесу. Пам'ятайте, що червоний колір не тільки привертає увагу, але і є сильним збудником нервової системи людини. Також цей колір часто асоціюється з агресією. Жовтий колір символізує гарний настрій і щире задоволення. Зелений колір вже давно став символом екології, правильного харчування і здорового способу життя. Синій колір - це символ спокою і довіри, саме тому, використовуючи його, можна помітно розширити кількість шанувальників своєї торгової марки. У будь-якому випадку, кожен колір має кілька значень і з об'єднанням двох відтінків ці значення можуть коригуватися. Щоб максимально точно підібрати  гамму кольорів, яка буде ідеально підходити саме вашій компанії, краще звернутися до досвідчених маркетологів і дизайнерів.

Після того, як ви визначилися з ідеальною кольоровою палітрою, необхідно переходити до другого етапу. Він вважається самим відповідальним та трудомістким. На цьому етапі потрібно вирішити, як буде виглядати ваш логотип, одяг співробітників (якщо, звичайно, цей пункт передбачає статут організації), фірмовий блок (назва бренду + логотип), брендбук, візитки, бейджи, фавікон (іконка вашого сайту, яка відображається в браузері), роздатковий матеріал (пакети, блокноти, ручки). Пам'ятайте, що весь матеріал повинен бути виконаний строго в вашому фірмовому стилі.

Також на цьому етапі відбувається вибір назви компанії. В ідеалі, назва повинна уособлювати ваш бізнес. Вдалий приклад неймингу - це пральний порошок «Лоск», який дарує одязі бажану чистоту. Це додатковий «гачок», який чіпляє споживачів.

Пам'ятайте, що якщо в подальшому ви плануєте вихід на міжнародний ринок, ви повинні враховувати, як в тій країні, де ви будете представлені, буде сприйнята ваше назва. Дуже яскравим прикладом провального нейминга можна вважати відому в кінці 90-х років компанію, яка спеціалізувалася на продажі добірної питної води «Blue Water». Так, в Сполучених Штатах Америки і в деяких європейських країнах ця назва не викликала підозри, але в Україні та Росії вона викликала стійку негативну асоціацію. Легко здогадатися, що після виходу на наші ринки ця компанія зазнала величезних збитків.

Тому всі елементи фірмового стилю повинні:

  • Бути оригінальними. Цей пункт повинен виконуватися беззаперечно. Якщо ви створите, наприклад, логотип, який буде дуже схожий на логотип всесвітньо відомої компанії, то це зіграє проти вас. Таким чином ви привернете споживачів не до себе, а до того, у кого ви запозичили логотип;
  • Легко запам'ятовуватися. Графічна продукція повинна поєднувати в собі такі елементи, які буквально кидаються в очі, проте не забувайте про законодавчі обмеження і цензуру. Наприклад, оголене жіноче тіло - це, безперечно, потужний ай-стоппер, але цей образ виходить за рамки дозволеного в більшості країн світу;
  • Легко сприйматися. Не використовуйте в своєму фірмовому стилі елементи, які важко розшифрувати і ідентифікувати звичайній людині. Це негативно позначиться на впізнаваності вашої торгової марки;
  • Бути інформативними. Постарайтеся закласти в свій фірмовий стиль якийсь меседж, який свідчитиме про вашу компанію. Також це правило відноситься і до назви організації, і до слогану.

Ефективна реклама

За якісною рекламою, що має успіх і приносить вигоду, стоїть не лише грамотне поєднання кольору, оформлення і тексту. Існує багато аспектів, які повинні знати рекламщики, маркетологи і всі, хто задіяний в створенні реклами, для того, щоб зробити рекламу ефективною. І перш за все, це психологічні моменти. У цій статті ми розглянемо ефективність впливу рекламних звернень на психіку людини. Для цього ми розглянемо людину як споживача, вивчивши її психічні процеси. А також психологічні процеси, які використовуються в рекламі і способи психологічного впливу. Рекламна комунікація буде ефективною, якщо при її створенні використовуються знання і розуміння людської натури як споживача, який реагує і діє - це та спільна основа, що об'єднує всіх людей.


Розглянемо людину як біопсихосоціальну систему. Що це означає? Людина задовольняє свої базисні потреби (світло, повітря, вода). Людина пізнає через відчуття, сприйняття, пам'ять, емоції. Людина живе в суспільстві і зазнає на собі його вплив. Існує піраміда потреб Маслоу - ієрархічна модель потреб людини.


Коли фахівець розуміє, з яким «поверхом» він працює, то рекламна пропозиція досягає мети. Наприклад, реклама води, шоколаду тощо задовольняє перший поверх ( «біо», базисні потреби). Другий поверх ( «психо») зобов'язує фахівця через рекламне повідомлення активізувати ті психологічні процеси, які складають середньостатистичну більшість. Це те, що людина знає, розуміє і пам'ятає. Третій поверх ( «соціо») означає, що споживач буде купувати тільки те, що дозволяє задовольнити базисні потреби, бути задоволеним собою і мати позитивний емоційний фон та відчувати себе крутим, тобто розуміти, що інші дають йому високу соціальну оцінку.


Реклама не повинна продавати, вона повинна мотивувати до покупки. Закономірність розуміння споживача і його психологічних процесів говорить наступне - покажи, що ти можеш задовольнити ту чи іншу потребу краще, ніж інші і на потрібному рівні. Це гарантує успіх.

Рейтинг відчуттів споживача:

  • відчуття свободи
  • відчуття переваги
  • відчуття краси
  • відчуття успіху
  • відчуття багатства

Виходить, що якщо реклама говорить: «Купи цей товар, і ти отримаєш ці відчуття», то з психологічної складової реклама відмінно складена. Крім того, творець реклами повинен знати властивості її сприйняття. В першу чергу, реклама повинна бути предметна (чітко розуміти, що рекламують - предмет і відчуття). Наступна властивість - стійкість. Зміна образу рекламованого продукту, як правило, викликає напруженість сприйняття, роздратування, недовіру. Встановлено, що реклама однієї продукції, яка змінюється протягом року, послаблює до неї інтерес. І що також важливо, варто враховувати співвідношення фону і фігури (що на якому тлі). Мета - привернути увагу до товару. Фон не повинен забивати товар, який виступає як фігура. Увагу як психічний процес враховують, коли фахівець готує рекламне повідомлення. Він зобов'язаний закласти в нього головні характеристики відчуттів, які споживач отримає, придбавши товар. Уміння виділити головне, дозволяє споживачеві краще сконцентруватися на товар і його якостях.


Способи залучення уваги в рекламі

Розмір. Великі зображення великого розміру відразу виділяються в рекламному полі. Тут можна використовувати великі шрифт та ілюстрації. Крім того, велика площа символізує про фінансову спроможність, зміцнюючи імідж компанії.

«Слова, які чіпляють». Такі слова, які є стереотипом з позитивним змістом (ефективний, економний, успішний, розкіш і т.п.). Ці слова багато в чому обумовлені системою цінностей цільової аудиторії, вихованням, власним соціальним досвідом.

Використання кольору. При всіх інших, рівних умовах, яскравий колір буде залучати більше уваги споживача, ніж нейтральний. Можна також використовувати яскраві, строкаті, оригінальні і барвисті рамки.


Психологія кольорів у рекламі: https://ideyne.com/ua/article/psihologiya_cveta_v_reklame

Вказівка ​​ціни. Відсікання непотрібного споживчого сегмента.

Слід розуміти, що залучення уваги має узгоджуватися з інтересами, захопленнями. Цінностями, властивими людині. Залучення уваги залежить не тільки від сили ситуації, але і від вдалого і невдалого рекламного досвіду. І останнє, що треба враховувати у впливі рекламою на людину - пам'ять. Адже якщо реклама запам'ятовується - це початок успіху. Механізми, що забезпечують функціонування пам'яті:

  • запам'ятовування
  • збереження
  • відтворення
  • забування

Активізація пам'яті пов'язана з оптимальним сприйняттям рекламного повідомлення (коли максимально задіяні органи чуття людини). Оптимальне сприйняття включає в роботу увагу і пам'ять. Як правило, хороша реклама не впливає тільки на один канал сприйняття. Вона намагається задіяти максимум видів відчуттів. Щоб посилити запам'ятовування вашого рекламного повідомлення і відкласти це в голові людини, слід врахувати наступні фактори. Повторення - основа запам'ятовування. Привертати увагу до реклами, як до важливої ​​та актуальної. Інформація перейде з короткочасної пам'яті в довготривалу, якщо вона зачіпає фундаментальні потреби, мотиви конкретної людини в даний період часу. Використання знайомих слів в рекламі, зміст яких зрозумілий цільовим групам. Слова повинні викликати правильні асоціації. Але не можна захоплюватися великою кількістю слів. Спеціаліст повинен розуміти, що при створенні реклами потрібно орієнтуватися на погану пам'ять споживачів.

Чи не кожен фахівець в наш час керується такими знаннями, при створенні реклами. Просто не кожен знайомий з ними. Тому, найчастіше, реклама буває просто неефективна. І немає сенсу витрачати на неї гроші, якщо продукт купують виходячи з інших критеріїв або не купують взагалі. Вникнувши в психологію поведінки людини - що її мотивує, чого вона потребує, можна створити якісну рекламу, спрямовану на певну цільову аудиторію. Можливо, це трохи цинічно, копатися в психіці людини, щоб потім мотивувати її до покупки, впливаючи на неї. Але така реклама дозволяє позиціонувати свій товар. З неї буде зрозуміло, що це і для кого. Це забезпечує якість і ефективність, а також задовольняє споживача.

Маніпуляції у рекламі






Остання зміна: Пʼятниця 17 червня 2022 15:44 PM