Processing  - відкрита мова програмування, що базується на Java. Вона призначена для написання графічних, анімаційних та інтерактивних програм. Надає легкий і швидкий інструментарій для людей, які хочуть програмувати зображення, анімації та інтерфейси. 

Програма на мові Processing називається скетч, ескіз. Власне, спосіб мислення та творчості, за якого випробовується і оцінюється велика кількість ідей, називається скетчингом. Спочатку створюється загальний ескіз, який у процесі роботи уточнюється, вдосконалюється, отримує додатковий функціонал, інтерактивність та поступово наближається до цілі.

 

Середовище програмування можна завантажити з офіційного сайту http://www.processing.org/ . До стандартної установки слід додати модулі, що відповідають за роботу із пристроями Android (при потребі) та JavaScript.

Для того, щоб працював режим JavaScript, скористайтесь версією 3.1.1 середовища Processing https://github.com/processing/processing/releases/tag/processing-0250-3.1.1 та пакетом файлів (їх необхідно розпакувати в папку Processing\modes в Моїх документах Вашого облікового запису).

Вікно новоствореного проекту містить робочу область для написання коду, а також кілька кнопок керування:

 

 

 Запустити проект на виконання. Проект буде запущено у середовищі, обраному в правому верхньому куті вікна середовища (на малюнку - JavaScript, тобто проект запуститься у браузері; можна встановити і обирати й інші режими роботи)

 Зупинити виконання проекту


Для того, щоб запустити створений застосунок на зовнішніх пристроях, потрібно увімкнути режим безпровідної мережі та підключити до неї усі потрібні пристрої. Для підключення потрібно запустити створений проект у браузері (режим Java Script), що дозволить отримати адресу працюючого порту (127.0.0.1:55523)

Дізнавшись ІР-адресу комп'ютера із запущеним застосунком (можна скористатись стандартною програмою cmd; командою ipconfig), слід відкрити браузер на мобільному пристрої і ввести цю ІР-адресу з номером порту. Застосунок повинен відобразитись на мобільному пристрої.


Візуальна взаємодія

Особливістю роботи у цьому середовищі є те, що відбувається не текстова взаємодія з користувачем, а візуальна. Роботу в традиційному середовищі навчання програмуванню Pascal можна охарактеризувати як:

TEXT IN - текстовий програмний код
TEXT OUT - текстовий результат програми
TEXT INTERACTION - текстова взаємодія (введення даних користувачем)

Тоді, як у Processing ця загальна схема виглядає інакше:

TEXT IN - текстовий програмний код
VISUALS OUT - графічний результат програми
MOUSE INTERACTION - взаємодія за допомогою миші /сенсорного пристрою.


Із загальних зауважень, слід вказати те, що мова є регістро-залежна (слід уважно вказувати великі та малі літери), а в кінці кожної команди потрібно ставити ;

Коментарі записуються після двох похилих рисок  //

Блоки команд розміщуються у фігурних дужках { }

Проект записується всередині процедури 

void setup() 

 {

... 

 }

Ці команди виконаються 1 раз при запуску застосунку.

Команди процедури малювання void draw() виконуються постійно (послідовно виконуються записані команди, після останньої виконується перша).

Існують процедури, що відповідають за натиснення кнопки миші void mouseDragged(), відпускання кнопки миші void mouseReleased() тощо.

Остання зміна: Четвер 7 грудня 2017 14:26 PM