Структура за темами

  • У другому класі інформатика є частиною інтегрованого курсу "Я досліджую світ". Для учнів початкової школи розподіл понять за шкільними предметами не є очевидним, і частіше вони сприймають навколишні явища цілісно. Тож введення нового предмету навчання і вивчення має відбуватись на основі вже знайомих структур. Тому в другому класі пропоную розглядати інформатичні теми у прив'язці до тем курсу "Я досліджую світ", і саме за цими великими темами згруповано навчальні ресурси цього курсу. Водночас, можна вибудувати й інші траєкторії, проводячи інші аналогії та орієнтуючись на інші змістові блоки. Варто лише слідкувати за охопленням всіх відповідних результатів навчання освітньої програми. Зверніть увагу, що до багатьох уроків пропонується кілька видів діяльності, з-поміж яких можна обирати ті, які краще підійдуть конкретному класу.


    Цей дистанційний курс призначено здебільшого для вчителів, батьків, інших дорослих, які супроводжують навчання учнів 2 класу. В курсі наведені очікувані результати навчання, презентаційні матеріали, завдання та вправи, проте немає докладних інструкцій щодо їх виконання. Для учня 2 класу буде складно самостійно скористатись цими матеріалами - потрібна підтримка дорослих із налаштуванням відповідних програм, збереженням файлів з результатами роботи, підключенням пристрою до мережі інтернет тощо. 


    В ідеалі учні мали б робити всі онлайнові інтерактивні вправи індивідуально. Але цілком прийнятний варіант, коли це буде фронтальна робота зі спільним обговоренням. Якщо є в кабінеті інтерактивна дошка чи панель - супер, але і просто проектор вирішує цю задачу.
    А от практичні вправи на друкування тексту, створення зображень, роботу з різними програмами - обов'язкова індивідуальна робота учня з ґаджетом. Це може бути планшет, комп'ютер, робота по черзі чи поділ на групи - але точно кожен має власноруч отримати досвід друкування тексту, створення зображень та експериментування з комбінаціями клавіш та пунктами меню.

  • Все пов'язано з усім

    Питання, які поєднують тему "Все пов'язано з усім" курсу "Я досліджую світ" та пропоновані інформатичні теми:

    • Чи можуть від однієї людини залежати зміни у суспільстві /природі?
    • Чи потрібна природа для техніки?
    • Як я можу вплинути на своє майбутнє?

    Нещодавно був день Землі, що дуже нам підходить - досліджуємо те, що називається дудли, зокрема про дні Землі, дивимось відео, розмовляємо про це. Раз питання "Чи можуть від однієї людини залежати зміни у суспільстві /природі?", то підписуємо малюнок, що зображає правила сортування сміття (робота з інструментом Текст графічного редактора).

    Друге питання "Чи потрібна природа для техніки?" стосується електроенергії, зокрема відновлюваних її джерел. У GCompris є симпатична модель, якою можна скористатись. Ну і раз говоримо про електроенергію, прилади, які її споживають - заодно говоримо про те що відбувається при включенні комп'ютера (завантаження операційної системи і все таке).

    І остання частинка "Як я можу вплинути на своє майбутнє?" - з інформатики це об'єкти, властивості, групи об'єктів. Підказка щодо планет - це про органи чуття ;) але правильних відповідей насправді безліч ;)

    А ще - їжа, сезонні овочі та фрукти і плавний перехід до заповнення таблиці (або намалювати - як вийде) планами на літо.