Структура за темами

  • У другому класі інформатика є частиною інтегрованого курсу "Я досліджую світ". Для учнів початкової школи розподіл понять за шкільними предметами не є очевидним, і частіше вони сприймають навколишні явища цілісно. Тож введення нового предмету навчання і вивчення має відбуватись на основі вже знайомих структур. Тому в другому класі пропоную розглядати інформатичні теми у прив'язці до тем курсу "Я досліджую світ", і саме за цими великими темами згруповано навчальні ресурси цього курсу. Водночас, можна вибудувати й інші траєкторії, проводячи інші аналогії та орієнтуючись на інші змістові блоки. Варто лише слідкувати за охопленням всіх відповідних результатів навчання освітньої програми. Зверніть увагу, що до багатьох уроків пропонується кілька видів діяльності, з-поміж яких можна обирати ті, які краще підійдуть конкретному класу.


    Цей дистанційний курс призначено здебільшого для вчителів, батьків, інших дорослих, які супроводжують навчання учнів 2 класу. В курсі наведені очікувані результати навчання, презентаційні матеріали, завдання та вправи, проте немає докладних інструкцій щодо їх виконання. Для учня 2 класу буде складно самостійно скористатись цими матеріалами - потрібна підтримка дорослих із налаштуванням відповідних програм, збереженням файлів з результатами роботи, підключенням пристрою до мережі інтернет тощо. 


    В ідеалі учні мали б робити всі онлайнові інтерактивні вправи індивідуально. Але цілком прийнятний варіант, коли це буде фронтальна робота зі спільним обговоренням. Якщо є в кабінеті інтерактивна дошка чи панель - супер, але і просто проектор вирішує цю задачу.
    А от практичні вправи на друкування тексту, створення зображень, роботу з різними програмами - обов'язкова індивідуальна робота учня з ґаджетом. Це може бути планшет, комп'ютер, робота по черзі чи поділ на групи - але точно кожен має власноруч отримати досвід друкування тексту, створення зображень та експериментування з комбінаціями клавіш та пунктами меню.

  • Цінності

    Питання, які поєднують тему "Цінності" курсу "Я досліджую світ" та пропоновані інформатичні теми:

    • Що для тебе найдорожче? Що найдорожче у світі?
    • Що цінного ти можеш привнести у спільну справу?
    • Чи можу я створювати цінності?

    Продовжуючи розмову про засади безпечної поведінки онлайн, можна перейти до обговорення принципів безпечного користування пристроями загалом. У контексті обмеження екранного часу варто наголосити на тому, що важливо правильно розставляти пріоритети, надаючи перевагу побудові стосунків та емоційному зв'язку з близькими.

    Наступний урок присвячено важливості поняття авторського права і його дотримання при пошуку інформації в мережі інтернет. Не варто акцентувати увагу на формальних визначеннях, краще поговорити про те, як у сучасному (цифровому зокрема) світі легко бути в ролі споживача і автора. Про те, що добре мати доступ до картинок в Інтернеті (чому?), і про те, що коли це твоя картинка - приємно, щоб всі знали, що це - твоє, бачили твоє ім'я.

    На цьому етапі учням не обов'язково здійснювати повністю самостійний пошук - можна скористатись допоміжними адаптованими сервісами, наприклад https://cse.google.com/cse/publicurl?cx=003775826745451813434:unn9ovkmlze Розглянувши фото-словник (на жаль, лише англомовна версія, якщо знайдете щось аналогічне українською - дайте знати!) пропонуємо учням створити власні записи для такого словника, виконавши пошук потрібних ресурсів. Важливо вказати джерела, якщо використовуються дані з інтернету. При збереженні зображень на комп'ютер - варто попередньо підготувати відповідні папки у доступних місцях (наприклад, на Робочому столі чи у папці Завантаження), щоб спростити процес збереження для учня. 

    Продовжуючи роботу із зображеннями, працюємо у доступному графічному редакторі - створюючи зображення з графічних примітивів. Варто звернути увагу на можливі налаштування інструментів, кольорової палітри - поглиблюючи обізнаність та вміння учнів.