Структура за темами

  • У другому класі інформатика є частиною інтегрованого курсу "Я досліджую світ". Для учнів початкової школи розподіл понять за шкільними предметами не є очевидним, і частіше вони сприймають навколишні явища цілісно. Тож введення нового предмету навчання і вивчення має відбуватись на основі вже знайомих структур. Тому в другому класі пропоную розглядати інформатичні теми у прив'язці до тем курсу "Я досліджую світ", і саме за цими великими темами згруповано навчальні ресурси цього курсу. Водночас, можна вибудувати й інші траєкторії, проводячи інші аналогії та орієнтуючись на інші змістові блоки. Варто лише слідкувати за охопленням всіх відповідних результатів навчання освітньої програми. Зверніть увагу, що до багатьох уроків пропонується кілька видів діяльності, з-поміж яких можна обирати ті, які краще підійдуть конкретному класу.


    Цей дистанційний курс призначено здебільшого для вчителів, батьків, інших дорослих, які супроводжують навчання учнів 2 класу. В курсі наведені очікувані результати навчання, презентаційні матеріали, завдання та вправи, проте немає докладних інструкцій щодо їх виконання. Для учня 2 класу буде складно самостійно скористатись цими матеріалами - потрібна підтримка дорослих із налаштуванням відповідних програм, збереженням файлів з результатами роботи, підключенням пристрою до мережі інтернет тощо. 


    В ідеалі учні мали б робити всі онлайнові інтерактивні вправи індивідуально. Але цілком прийнятний варіант, коли це буде фронтальна робота зі спільним обговоренням. Якщо є в кабінеті інтерактивна дошка чи панель - супер, але і просто проектор вирішує цю задачу.
    А от практичні вправи на друкування тексту, створення зображень, роботу з різними програмами - обов'язкова індивідуальна робота учня з ґаджетом. Це може бути планшет, комп'ютер, робота по черзі чи поділ на групи - але точно кожен має власноруч отримати досвід друкування тексту, створення зображень та експериментування з комбінаціями клавіш та пунктами меню.

  • Спільнота

    Питання, які поєднують тему "Спільнота" курсу "Я досліджую світ" та пропоновані інформатичні теми:

    • Що може об’єднати спільноту?
    • Чи може існувати спільнота без правил і законів? Як залишитися собою серед інших у спільноті?
    • Які небезпеки можуть бути у спільноті?

    Наприкінці попередньої теми розпочали обговорення віртуального образу власної присутності в мережі інтернет. У цій темі продовжуємо цю розмову, звертаючи увагу на важливість дотримання приватності та конфіденційності онлайн. Пропонуємо виконати вправи, які допомагають розрізнити приватну та публічну інформацію.

    Спільнота, зокрема в інтернеті, чи в інших ситуаціях - об'єднує за певними правилами та закономірностями. Тому пропонуються вправи з визначення назв для груп об'єктів (об'єднуючи їх за спільними властивостями чи ознаками),  а також експерименти зі зміною значень властивостей об'єктів (реальних чи їх цифрових аналогів).

    Правила функціонування спільноти - це те, що дозволяє всім разом працювати для спільного результату. Завдяки тому, що інтернет, як глобальна мережа, працює завдяки спільним правилам - ми можемо користуватись його перевагами. До появи інтернету люди користувались іншими засобами для передавання повідомлень, але зараз - це невід'ємна частина нашого життя. Вправою до цієї теми є спільна робота над завданням, яка має продемонструвати доцільність саме командного підходу до вирішення задач. Ну і, безумовно, слід обговорити питання безпечної поведінки в інтернеті. Зверніть увагу, що хоча в презентації показаний браузер Mozilla Firefox, очевидно, що можна і потрібно його змінити на той, яким учні безпосередньо будуть користуватись на уроках або поза ними.