Структура за темами

  • У другому класі інформатика є частиною інтегрованого курсу "Я досліджую світ". Для учнів початкової школи розподіл понять за шкільними предметами не є очевидним, і частіше вони сприймають навколишні явища цілісно. Тож введення нового предмету навчання і вивчення має відбуватись на основі вже знайомих структур. Тому в другому класі пропоную розглядати інформатичні теми у прив'язці до тем курсу "Я досліджую світ", і саме за цими великими темами згруповано навчальні ресурси цього курсу. Водночас, можна вибудувати й інші траєкторії, проводячи інші аналогії та орієнтуючись на інші змістові блоки. Варто лише слідкувати за охопленням всіх відповідних результатів навчання освітньої програми. Зверніть увагу, що до багатьох уроків пропонується кілька видів діяльності, з-поміж яких можна обирати ті, які краще підійдуть конкретному класу.


    Цей дистанційний курс призначено здебільшого для вчителів, батьків, інших дорослих, які супроводжують навчання учнів 2 класу. В курсі наведені очікувані результати навчання, презентаційні матеріали, завдання та вправи, проте немає докладних інструкцій щодо їх виконання. Для учня 2 класу буде складно самостійно скористатись цими матеріалами - потрібна підтримка дорослих із налаштуванням відповідних програм, збереженням файлів з результатами роботи, підключенням пристрою до мережі інтернет тощо. 


    В ідеалі учні мали б робити всі онлайнові інтерактивні вправи індивідуально. Але цілком прийнятний варіант, коли це буде фронтальна робота зі спільним обговоренням. Якщо є в кабінеті інтерактивна дошка чи панель - супер, але і просто проектор вирішує цю задачу.
    А от практичні вправи на друкування тексту, створення зображень, роботу з різними програмами - обов'язкова індивідуальна робота учня з ґаджетом. Це може бути планшет, комп'ютер, робота по черзі чи поділ на групи - але точно кожен має власноруч отримати досвід друкування тексту, створення зображень та експериментування з комбінаціями клавіш та пунктами меню.

  • Територія

    Питання, які поєднують тему "Територія" курсу "Я досліджую світ" та пропоновані інформатичні теми:

    • Чим багатий мій рідний край?
    • За якими ознаками/символами я впізнаю свою територію?
    • Як зберегти кордони вашого простору в стосунках з іншими?

    У цій темі розглядається робота з графічними зображеннями у доступному редакторі (наприклад, Paint, TuxPaint, онлайнових редакторах тощо). Завдання орієнтовані на практичну підтримку питання "Чим багатий мій рідний край?" з розрахунком, що учні можуть створити прості зображення, що ілюструють відповідь на це питання. Залежно від можливостей та доступних ресурсів, це можуть бути прості ілюстрації з графічних примітивів, або розфарбування наданих зображень, або формування колажу з фотографій (наприклад, після відвідання екскурсії). Важливо надати можливість представити свої роботи, позитивно прокоментувати роботи однокласників. Ймовірно, для такої діяльності потрібно більше, ніж один урок.

    Далі йдеться про власний простір та власну територію у цифровому світі загалом та кабінеті інформатики зокрема. Робоче місце варто облаштовувати зручно та безпечно. І якщо до цього часу ми користувались "зовнішніми" правилами, то зараз можна обговорити їх доцільність та, можливо, доповнити чи внести корективи. Якщо для виконання завдання використовуються додаткові пристрої - смартфони, планшети - доречно обговорити правила безпечного користування ними.

    І остання частина цієї теми стосується нашого віртуального образу в цифровому світі і можливостях створення власного аватару. Наведено кілька посилань, за якими можна побудувати свій аватар, тобто створити зображення за шаблоном. Слід обговорити області застосування таких аватарів, їхні переваги й недоліки, можливості для збережння власних кордонів у стосунках з іншими.