Структура за темами

  • У другому класі інформатика є частиною інтегрованого курсу "Я досліджую світ". Для учнів початкової школи розподіл понять за шкільними предметами не є очевидним, і частіше вони сприймають навколишні явища цілісно. Тож введення нового предмету навчання і вивчення має відбуватись на основі вже знайомих структур. Тому в другому класі пропоную розглядати інформатичні теми у прив'язці до тем курсу "Я досліджую світ", і саме за цими великими темами згруповано навчальні ресурси цього курсу. Водночас, можна вибудувати й інші траєкторії, проводячи інші аналогії та орієнтуючись на інші змістові блоки. Варто лише слідкувати за охопленням всіх відповідних результатів навчання освітньої програми. Зверніть увагу, що до багатьох уроків пропонується кілька видів діяльності, з-поміж яких можна обирати ті, які краще підійдуть конкретному класу.


    Цей дистанційний курс призначено здебільшого для вчителів, батьків, інших дорослих, які супроводжують навчання учнів 2 класу. В курсі наведені очікувані результати навчання, презентаційні матеріали, завдання та вправи, проте немає докладних інструкцій щодо їх виконання. Для учня 2 класу буде складно самостійно скористатись цими матеріалами - потрібна підтримка дорослих із налаштуванням відповідних програм, збереженням файлів з результатами роботи, підключенням пристрою до мережі інтернет тощо. 


    В ідеалі учні мали б робити всі онлайнові інтерактивні вправи індивідуально. Але цілком прийнятний варіант, коли це буде фронтальна робота зі спільним обговоренням. Якщо є в кабінеті інтерактивна дошка чи панель - супер, але і просто проектор вирішує цю задачу.
    А от практичні вправи на друкування тексту, створення зображень, роботу з різними програмами - обов'язкова індивідуальна робота учня з ґаджетом. Це може бути планшет, комп'ютер, робота по черзі чи поділ на групи - але точно кожен має власноруч отримати досвід друкування тексту, створення зображень та експериментування з комбінаціями клавіш та пунктами меню.

  • Способи пізнання

    Питання, які поєднують тему "Способи пізнання" курсу "Я досліджую світ" та пропоновані інформатичні теми:

    • Як я сприймаю інформацію?
    • Як я можу дізнатися про події минулого?
    • Що допомагає мені досліджувати?
    • Як відрізнити фантазії / вигадки та реальність?

    Розпочинаємо тему з обговорення того, навіщо людині інформація, і як вона її може отримати. Можна спробувати (в)пізнавати предмети різними органами чуття,  а також за відсутності деяких із них: наприклад навпомацки розпізнати іграшку чи фрукт. Можна спробувати передати інформацію іншій особі (щоб вона її сприйняла) різними способами та кодуваннями. Можна згадати про особливі способи подання інформації для людей з обмеженими можливостями.

    Наступний блок стосується отримання інформації про минуле (наприклад у різноманітних музеях, але не тільки - скористайтесь інтерактивним плакатом). Доречно поговорити про різні способи зберігання інформації (історично, зараз, і, можливо, пофантазувати про майбутні технології). Можна скласти часову шкалу подій, знайти інформацію про події поточного дня у минулому (продемонструвавши ще одне джерело інформації, яке, можливо, було незнайоме раніше - Вікіпедію).

    Цифрові технології загалом - використовуються для роботи з інформацією людьми різних професій та занять. Вони допомагають отримувати, передавати та обробляти інформацію у різних ситуаціях: табло аеропорту, карта місцевості, прогноз погоди, віртуальні бібліотеки моделей тощо. Принагідно можна поміркувати, які обмеження мають ці інформаційні моделі (враховуючи, що на цьому етапі варто зосереджуватись на суті понять, а не термінах).

    Ну і, отримуючи інформацію, варто пам'ятати, що не завжди вона є достовірною, вчасною і т.д.  Можна розглянути кілька прикладів правдивих і неправдивих тверджень (і спільно знайти різні способи позначення істиності), текст з фантазійним описом ромашок, і текст з більш науковим описом берези. Пропонується вправа, у якій учні змінюють повідомлення з хибного на істине. А також поміркувати про те, що деякі повідомлення означають різне для різних людей у різних обставинах. За можливості - розглянути віртуальну модель динозавра, і спільно подумати над її реалістичністю, правдивістю, достовірністю.