Структура за темами

  • У другому класі інформатика є частиною інтегрованого курсу "Я досліджую світ". Для учнів початкової школи розподіл понять за шкільними предметами не є очевидним, і частіше вони сприймають навколишні явища цілісно. Тож введення нового предмету навчання і вивчення має відбуватись на основі вже знайомих структур. Тому в другому класі пропоную розглядати інформатичні теми у прив'язці до тем курсу "Я досліджую світ", і саме за цими великими темами згруповано навчальні ресурси цього курсу. Водночас, можна вибудувати й інші траєкторії, проводячи інші аналогії та орієнтуючись на інші змістові блоки. Варто лише слідкувати за охопленням всіх відповідних результатів навчання освітньої програми. Зверніть увагу, що до багатьох уроків пропонується кілька видів діяльності, з-поміж яких можна обирати ті, які краще підійдуть конкретному класу.


    Цей дистанційний курс призначено здебільшого для вчителів, батьків, інших дорослих, які супроводжують навчання учнів 2 класу. В курсі наведені очікувані результати навчання, презентаційні матеріали, завдання та вправи, проте немає докладних інструкцій щодо їх виконання. Для учня 2 класу буде складно самостійно скористатись цими матеріалами - потрібна підтримка дорослих із налаштуванням відповідних програм, збереженням файлів з результатами роботи, підключенням пристрою до мережі інтернет тощо. 


    В ідеалі учні мали б робити всі онлайнові інтерактивні вправи індивідуально. Але цілком прийнятний варіант, коли це буде фронтальна робота зі спільним обговоренням. Якщо є в кабінеті інтерактивна дошка чи панель - супер, але і просто проектор вирішує цю задачу.
    А от практичні вправи на друкування тексту, створення зображень, роботу з різними програмами - обов'язкова індивідуальна робота учня з ґаджетом. Це може бути планшет, комп'ютер, робота по черзі чи поділ на групи - але точно кожен має власноруч отримати досвід друкування тексту, створення зображень та експериментування з комбінаціями клавіш та пунктами меню.

  • Зміни

    Питання, які поєднують тему "Зміни" курсу "Я досліджую світ" та пропоновані інформатичні теми:

    • Які зміни відбулися? 
    • Які причини змін? 
    • Які зміни залежать від мене, а які не залежать?

    Зокрема, для того, щоб побачити, зафіксувати зміни - потрібно мати опис попереднього і поточного станів. По суті, це означає визначення властивостей та значень властивостей певних об'єктів (вводити цю термінологію - не обов'язково, головне - працювати із сутністю понять). Таким чином, ми говоримо про основні поняття інформатики, спираючись на спостереження змін, які відбуваються навколо та спостерігаються учнями 2 класу (повторюючи те, як же ми сприймаємо інформацію - за допомогою різних органів чуття).

    Також це нагода обговорити події, дії, які приводять до змін - вводячи поняття команд, інструкцій, що є пропедевтикою алгоритмізації та програмування. Можна практикуватись у складанні історій, або визначенні помилкових чи пропущених дій у наданій послідовності, відтворювати зображення за інструкціями тощо.

    Практична частина цього блоку передбачає роботу з клавіатурою, яка, власне, дозволяє змінити порожній аркуш паперу на заповнений текстом. Ми можемо змінити мову введення, надрукувати велику чи малу літеру, але ми не можемо змінити, наприклад, функції кнопок, щоб вони друкували інші літери, ніж на них зображено. Експериментуємо з друкуванням тексту, виправляємо помилки у підготованих текстах, використовуємо клавіатуру і будь-який доступний текстовий редактор для того, щоб фіксувати відповіді на питання, або виконувати інші навчальні завдання.


    * Ви можете зауважити, що в межах першої теми не передбачено типового для інформатики "Інструктажу з безпеки життєдіяльності". Це не означає, що його не потрібно проводити. Безумовно, коли учні вперше потрапляють у кабінет інформатики - слід обговорити правила безпечної поведінки та продуктивної спільної роботи. Проте відводити на це цілий урок - не доцільно. Значно краще повернутись до цього питання дещо пізніше, коли накопичиться певний досвід дотримання і недотримання (будьмо реалістами усміхаюсь ) цих правил. У такому разі ви зможете не просто встановити наперед визначені правила, а сформувати їх спільно з класом, базуючись на досвіді та реальних ситуаціях.